Mtb-012 Perge Antik Kenti-Kurşunlu Şelalesi-Lyrboton Kome Antik Kenti / Antalya

Photo ofMtb-012 Perge Antik Kenti-Kurşunlu Şelalesi-Lyrboton Kome Antik Kenti / Antalya Photo ofMtb-012 Perge Antik Kenti-Kurşunlu Şelalesi-Lyrboton Kome Antik Kenti / Antalya Photo ofMtb-012 Perge Antik Kenti-Kurşunlu Şelalesi-Lyrboton Kome Antik Kenti / Antalya

January 29, 2021
January 2021

near Şirinyalı, Antalya (Türkiye)

Antalya Lara Düden şelalesinden başlayan gezimizde Perge Antik Kenti, Kurşunlu Şelalesi den geçerek Harika bir yer olan Lyrboton Kome Antik Zeytin yağ üretilen 2200 yıllık bir yerleşimde bitti. Yol ℅90 asfalt geri kalan ℅10 luk dilimde dik yamaç ve topraklı yol.

GENEL BİLGİ
Perge Antik Kenti - Antalya
Perge Antik Kenti Antalya şehir merkezinin 17 kilometre doğusunda bulunan Aksu ilçesinde yer alır. Hitit Dönemi'nde varlığını sürdürdüğüne inanılan ve "Parha" diye bilinen kent Roma Dönemi'nde Anadolu'nun en düzenli kentlerinden biri olmuştur.
Perge şehir planının esasını biri doğu-batı, diğeri ise kuzey-güney yönünde uzanan iki ana cadde oluşturmaktadır.15 bin izleyici kapasiteli tiyatro oldukça iyi korunmuştur. Oturma yerlerinin karşısında yer alan özenle dekore edilmiş iki katlı sahne binası M.S. 2'nci yüzyılda inşa edilmiştir. Buradan bulunan eserler günümüzde Antalya Müzesi'nde ‘Perge Tiyatrosu Salonu’nda devamlı olarak sergilenmektedir. Bu heykellerin mükemmelliği Perge heykeltıraşlığının eşsiz tarza sahip ekolünü çok güzel bir şekilde yansıtır. Antik Kent Perge’nin bir diğer temel yapısı olan stadyum, Türkiye’nin en iyi korunmuş stadyumlarından biridir. Tiyatronun kuzeyinde M.Ö. 2'nci yüzyılda inşa edilmiş olan stadyum yaklaşık olarak 12 bin izleyici kapasitelidir.