Mtb-007 Sillyon Antik Kenti / Antalya

Photo ofMtb-007 Sillyon Antik Kenti / Antalya Photo ofMtb-007 Sillyon Antik Kenti / Antalya Photo ofMtb-007 Sillyon Antik Kenti / Antalya

7 hours
December 9, 2020
December 2020

near Şirinyalı, Antalya (Türkiye)

Yaptığımız Rota,
Laradan başlayıp -Kundu-Kumköy-Silyon Antik Kenti keyifli bir rota su ve yiyecek ihtiyaçlarında bir sıkıntı yok %90 asfalt yol.

GENEL BİLGİ
Tarihin derin izlerini taşıyan antik kent Sillyon M.Ö. üçüncü yüzyılda kendi adını taşıyan madeni parasını basmaya başlamıştır. Muhtemelen Roma dönemi Sillyon olarak değişen şehrin ismi, bu paraların üzerinde Sylviys olarak geçer.Bizans dönemi psikoposluk merkezi olan Sillyon, Selçuklu dönemi'de yaşamıştır.

Pamfilya bölgesinin önemli yerleşimi olduğunu düşündüğümüz Sillyon antik yerleşim kalıntıları tepe yamaşlarına yayıldığı ve tepenin batı yönünde Helenistik dönem izlerini taşıyan surlarla çevrili Akropolis bulunmakta.[1] Bu surları kuleler, kapılar ve kente çıkılan yollar tamamlamaktadır. Kentin kapısı tepenin batı yanındaki surlar üzerindedir. Tepeye çıkıldığında kuzeybatı yönünde ev kalıntıları, sokaklar, batıda ise Selçuklu Camii,[2] Bizans Kilisesi ve sarnıç görünmektedir. Tepenin güneybatı eteğinde 8.000 kişilik tiyatro ve yanında odeon bulunmaktadır.