MORDOR PALLARS 31: LLADRES RENEGADE (PARC NACIONAL AIGÜESTORTES)

Photo ofMORDOR PALLARS 31: LLADRES RENEGADE (PARC NACIONAL AIGÜESTORTES) Photo ofMORDOR PALLARS 31: LLADRES RENEGADE (PARC NACIONAL AIGÜESTORTES) Photo ofMORDOR PALLARS 31: LLADRES RENEGADE (PARC NACIONAL AIGÜESTORTES)

Experts only
November 2, 2018
September 2018

near Espot, Catalunya (España)

Mordor Pallars és la recopilació d'un conjunt d'itineraris força tècnics, salvatges i poc freqüentats de la zona Pallars - Aran.

Possiblement aquest sigui el recorregut més bonic de la série i no és estrany ja que en un petit percentatge de baixada, el recorregut atravessa la part sud est del Parc Nacional d'Aigüestortes.

El debat i la paradoxa estan servits: les graciosíssimes autoritats prohibeixen la circulació en bici al racó més bonic de Catalunya mentre milers de turistes accedeixen "còmodament" en taxi a Sant Maurici i Amitges!!!!

Si sou dissidents inconformistes (i us passeu les opinions dels falsos profetes-talibans puretes-salvapàtries-policies de balcó pel folre) cal que atravesseu la Vall de Peguera de puntetes, sí, però sense vergonya, també!

La baixada és un altre TOP TEN incontestable!!! El primer tram haureu de baixar un parell de cops de la bici per superar petites zones de blocs pedregosos. Després de la darrera rampa granítica, la baixada agafa impuls i es converteix en un descens fet amb tiralínies, rapidíssim.

Riders proscrits del món: passeu-vos al costat fosc! Desafieu la llei injusta, salteu-vos els semàfors i altres senyals "explícits" i llenceu-vos sense temor a LLADRES RENEGADE!!!

Gràcies i disculpeu les molèsties!

• Ekthorp Feb 4, 2020

Hola, una pregunta. Quan arribes al parking de Pierró ja no es pot continuar, oi? Gràcies.

Jeremiah_Johnson Feb 4, 2020

Al pàrking de Pierró sortirà algú del Parc i et preguntarà on vas. Li has de dir, amb tota la patxorra del món que vas a fer la baixada de les Piscines ( és el descens que baixa pel Bosc de la Torre, MORDOR PALLARS 28 ) que està permesa. Quan senten la paraula clau "PISCINES" llavors et deixen passar... Un cop superat aquest obstacle kafkià, només cal que allarguis la pujada un kilòmetre i ja podràs baixar per Lladres.

Salut, neu i pedals a gogo!

• Ekthorp Feb 17, 2020

Gràcies, crack!!

• edgarssoler Aug 8, 2022

Senda de Lladres prohibida explicitament a bicicletes (cartell a l’entrada). Si us plau no hi passeu. Escolliu altres rutes. Amb aquestes actituts els hi donem la raó a qui ens prohibeix passar-hi. Gràcies. Em sembla patètic que animis a saltar-se les prohibicions, poc deus coneixer la zona.

Jeremiah_Johnson Aug 8, 2022

...Els tècnics mediambientals denuncien que la publicació de rutes per fer descensos en BTT per corriols a les xarxes socials ha fet augmentar el trànsit de ciclistes per aquests camins. El problema és que aquest increment està generant problemes mediambientals, especialment als parcs naturals.

...

...Teòricament, als parcs només es pot pedalar per camins que tinguin com a mínim tres metres d'amplada, però des del parc són conscients que cal buscar solucions.

...Al Pirineu aragonès es van trobar amb el mateix problema i han apostat pel que es coneix com a "zona zero", una web on es poden trobar camins recuperats i preparats per a totes les modalitats existents en bici.

• edgarssoler Aug 8, 2022

Totalment d'acord, però aquest no es el tema. Aquesta senda ja molts anys que hi ha el cartell de prohibit bicis a l'entrada, no crec que sigui adient donar publicitat d'aquesta ruta quan està explicitament prohibida, en part, per que si fas la senda en bici, passes per dins del parc nacional quan baixes per la senda. D'altra banda, cap a la meitat de la baixada ja no està dins del domini del parc nacional i si que es podria passar en bici (crec jo), podent accedir des de les pistes d'espot.

A més, a espot s'ha permés la obertura de tres baixades per bicis per part de l'ajuntament (l'unic lloc del Pallars Sobirà que ho ha permès), per tant em sembla que hauriem de respectar les prohibicions (sobretot a aiguestortes on el gran tràfic de senderistes i el poc respecte que tenen la majoria de endureros pels senderistes es combina creant una zona posiblement conflictiva). I mira, si tu la vols fer aquesta baixada, jo no sóc qui per prohibir-t'ho, però no li donis publicitat, a més animant als demés a saltar-se les prohibicions. I PER AIXÒ ET DEMANO QUE BORRIS LA RUTA (tenint en compte, a sobre, que hi ha un cartell a l'entrada prohibint el pas a bicicletes).

I que quedi dit que jo faig enduro al pallars.

Jeremiah_Johnson Aug 8, 2022

Amic meu, em temo que aquest no és el fòrum idoni per debatre qüestions o opinions personals: dirigeix-te si et plau a tironpower@hotmail.com i estaré molt complagut en debatre aquesta qüestió i altres que tinguin a veure amb el flow.

• edgarssoler Aug 8, 2022

Ni vull debarte ni cal debatre. Aquesta ruta passa per una senda amb prohibició explicita al pas de bicicletes (cartell a l’entrada).

Tanmateix, no es tracta de qüestions ni opinions personals. Es tracta de respectar una prohibició, no hi veig opinió ni qüestió personal. De nou et demano que la borris.

I m’adreço per aquesta via, també, per que tot aquell que vegi aquesta ruta, abans de fer-la, sàpiga que està
    prohibida.

No cal que em contestis per que aquest serà el meu últim comentari.