Photo ofMontseny : Sant Esteve - Ermita de Sant Elies - Font de Borrell - Carena de Ca l´Amat - St. Esteve. Photo ofMontseny : Sant Esteve - Ermita de Sant Elies - Font de Borrell - Carena de Ca l´Amat - St. Esteve. Photo ofMontseny : Sant Esteve - Ermita de Sant Elies - Font de Borrell - Carena de Ca l´Amat - St. Esteve.

October 18, 2023
October 2023

near Sant Esteve de Palautordera, Catalunya (España)

Sortint de Sant Esteve és la ruta clàssica per excel·lència, no és fàcil arribar a l'ermita.
Comencem pel carril bici per arribar a Santa Margarida on agafarem la carretera del Refugis del Montseny, quan comença la pista de terra estarem a punt d'arribar a la masia de Can Planell (585 mt), continuarem encara amb alguna rampa forta i a mesura que arribem a la font de Borrell la pista perd inclinació (750 mt), és una font de les quals encara podrem emplenar el bidonet d'aigua.
Seguim pujant per un pendent més humà fins arribar a la cruïlla de Sant Elies i Can Terrer, nosaltres girarem a l'esquerra per agafar un fort pendent que en algun punt té un 18 % ( ja hem passat per trams de 15 - 17 % de pendent a la zona asfaltada), anem avançant i passarem per les Artigues de Can Terrer i per l'Alzina Rodona, que és un esplèndid i enorme alzina i per fi arribarem a l'ermita de Sant Elies de Vilamajor (989 mt), amb unes magnífiques i sorprenents vistes al Turó de l´Home i el Vallès.
Descendim cap al Collet de Sant Elies (931 mt) i la Plana d´en Vilardell (934 mt), el reconeixerem ràpidament per la bassa d´aigua per als camins i helicopters dels bombers.
Anirem baixant per pista passant per Roca Pastora, la Fajolera i arribarem una altra vegada a la Font de Borrell, seguirem cap a la cruïlla i ens dirigirem a Can Terrer, en un trajecte curt ens desviarem a la dreta per seguir perdent alçada per la Carena dels Tres Termes, per una zona de castanyers, l'entorn espectacular. Aquesta pista ens conduirà a empalmar amb la carretera dels Refugis, descendim un tros per anar a buscar pista de terra i fer uns senders que van paral·lels a la pista, són fàcils, passarem per la Serra de Can l´Amat i per sender arribarem a Can Barceló t a Sant Esteve.