MONTSENY - Montseny-El Molar-Pla de la Calma-Collformic-La Castanya-Montseny

Photo ofMONTSENY - Montseny-El Molar-Pla de la Calma-Collformic-La Castanya-Montseny Photo ofMONTSENY - Montseny-El Molar-Pla de la Calma-Collformic-La Castanya-Montseny Photo ofMONTSENY - Montseny-El Molar-Pla de la Calma-Collformic-La Castanya-Montseny

4 hours one minute
5 hours one minute
December 15, 2020
December 2020

near Montseny, Catalunya (España)

Aparco en el poble de Montseny i començo la ruta inicialment de baixada per la carretera 1,5 Kms. fins agafar el desviament a la dreta cap al Camping Les Piscines, despres de l´area de picnic, agafo la pista a ma esquerra ja de pujada cap El Molar i Pla de la Calma.
La pista es ample i bona, la unica dificultat es la pujada, a partir d´aqui son 10 Kms. de pujada constant sense practicament descansos i el desnivell que s´ha de guanyar son 900 metres.
Depent del nivell de cada un , pero en el meu cas ha sigut molt lent ja que en molt bona part ho he fet amb els pinyons mes grans. He tardat 2,30 hores per arribar al Pla de la Calma.
De pujada pasem per el costat de la Casanova del Molar, de El Molar i per sota el Puig Drau arribem a les Pedres Blanques al Pla de la Calma.
A partir d´aqui giro a la dreta cap a Collformic, la pista es molt mes amable, mes aviat de baixada i una petita pujadeta abans del descens final fins Collformic.
A Collformic, segueixo la pista per el costat del Restaurant que porta al veinat de la Castanya. Pasa per el costat de les masies de la Cortada, Les Mirones, l´ermita de Sant Cristofol de la Castanya, (maca) ,El Boscas i finalment el Vilar de la Castanya, finca de la Generalitat. Tambe es poden veure diferents fonts a prop de les masies.
Aquesta pista de baixada tambe es força bona, mes estreta que la de pujada, i en algun tram tambe mes pedregosa , pero es fa be.
Cap al final de la baixada trobo el Moli de l´Adrobau i al cap de poc ja arribes a la carretera BV-5301, just abans hem desvio un moment per visitar l´ermita de Sant Marti de Montseny (molt censilla) ,que es alla mateix i de seguit entro a la carretera asfaltada.
A partir d´aqui es podria baixar 4 Kms per la carretera fins al poble del Montseny i acabar la ruta, pero jo m´he desviat a la dreta al cap d´un Km. per baixar un tram per el costat de la Tordera , es maco, pero la veritat es que tot el que baixa , ho has de recuperar despres tornat a pujar fins la carretera novament. Son nomes un parell de Kms. Depent de la forma de cada un, valorar si val la pena l´esforç d´aquest baixa-puja.
Un cop novament a la carretera, ja nomes queda 1 Km. i arribes al poble de Montseny.
Ruta grabada tambe amb un Garmin, la traçada del Garmin conincideix molt mes amb els camins del mapa que la ruta grabada amb Wikiloc, aquest, en algun moment tira per el dret.
Dades del Garmin 36,22 Kms. i 1309 metres desnivell positiu. Quasi 180 metres mes de desnivell que Wikiloc. Tenir-ho en compte.