Photo ofMontblanc - Barranc del Llor - La Pena - Castellfollit - Titllar - Senda Micológica - DH La Pascuala. Photo ofMontblanc - Barranc del Llor - La Pena - Castellfollit - Titllar - Senda Micológica - DH La Pascuala. Photo ofMontblanc - Barranc del Llor - La Pena - Castellfollit - Titllar - Senda Micológica - DH La Pascuala.

August 24, 2022
September 2021

near Montblanc, Catalunya (España)

NOTA IMPORTANTE: SON 2040 DE DESNIVEL POSITIVO Y UNAS 5 HORAS DE RUTA.

Ruta per les muntanyes de Prades, amb una variant nova per acabar la ruta.
Sortida de Montblanc i amunt pel camí de les aigües o barranc del Llor, Espaterrant i dur a la vegada, amb tres trams que et fiquen a lloc. Una hora pujant per arribar als 1000 mt. d´altitud, agafem la sendera que ens porta al mirador de la Pena, baixem i agafem aigua a la font. Uns metres de pista i avall per la sendera del Colom, per sortir de nou a la pista i tornar a pujar fins l'entrada que porta en baixada al barranc de las Fargues, es llarga i divertida.
Un cop a la carretera, anem fins trobar la pista que puja cap a la casa forestal de Castellfollit
Cal avisar que en aquest punt es pot agafar de nou aigua, just a sota de la pista principal a l'alçada del parc de gronxadors. Pista amunt pel bosc pintat, pista fins la caseta del barranc del Titllar. Carretera uns 2 km. i gir a l'esquerra, passem per just a sota del tossal de la Baltasana. Pista i enllaç a la zona més divertida de la ruta, la baixada de nou pel bosc pintat (aconsellar no fer-la mullada, moltes arrels). Un cop avall, sendera paral·lela a la carretera i amunt per la pista direcció a la Pena. Mirador amunt i ara agafem a l'esquerra per baixar per la font de la Pasquala. Una sendera de tres trams, tècnica amb punts impossibles (per a mi) i zones espectaculars i ràpids. Ens deixa de nou a l'entrada del poble.
Gràcies per la companyia al Javi i 'Emilio, rutes com aquesta val molt la pena anar amb bona companyia.

• Photo of Mr Towers
    Mr Towers May 15, 2023

Molt guapa! com sempre les teves rutes són un must... l'he fet en la versió curta, retallant el bucle des del barranc de Castellfollit fins al del Titllar per l'era de Nogués; i he afegit, a la zona de la Pena, un cop baixada la senda del Colom, en lloc de remuntar fins la senda del barranc de les Fargues, he tirat més amunt altre cop fins els Frares Encantats, i allà enlloc del senderó a la dreta, he agafat a l'esquerra seguint l'itinerari geològic que és quasi tot ciclable i torna a enganxar a mig barranc de les fargues. Tota la ruta és xulissima, la pujada al barranc del Llort molt dura, però el paissatge s'ho val, sobretot les terrasses del Mas del Llort... thxs Tone!

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski May 15, 2023

Gràcies a tú per comentar !!!
    Si vols veure l'ultima versió: Echa un vistazo a mi actividad en Strava: https://strava.app.link/6pZd3yltPzb

• Photo of Mr Towers
    Mr Towers May 18, 2023

Ostres! llàstima no haver-me fixat abans en aquesta nova versió perquè la "sorpresa final" fa molt bona pinta! queda anotat per la propera (que n'hi haurà :)) )...

Per cert, si no es torça res, aquest diumenge voldria provar la teva de les 5 Ermites Priorat Occidental... tot i que li tinc respecte per la duresa i no sé si l'acabaré retallant :))

• Photo of Toneflinski
    Toneflinski May 18, 2023

No retallis !!! Dosifica en la pujada cap a la Foia, despres de passar per primera vegada per Cabaçes... Es la clau.
    Ahhh, vaig tindre que comprar aigua a Cabaçes, fonts tancadas i la font de la ermita de Bartomeu (Margalef) seca !!!
    Encara que ha plogut...🤔
    Ja veuràs que val moooooolt la pena.