Photo ofMonistrol de Montserrat - Les Comes - Coll de Gipó - El Pont de Vilomara - Manresa Photo ofMonistrol de Montserrat - Les Comes - Coll de Gipó - El Pont de Vilomara - Manresa Photo ofMonistrol de Montserrat - Les Comes - Coll de Gipó - El Pont de Vilomara - Manresa

2052
October 2, 2011
October 2011

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Per fer aquesta ruta baixem de Manresa, amb un tren d'FGC, fins a Monistrol. El recorregut que va de Monistrol de Montserrat a Manresa, ens porta a passar, al principi per zones amb força presencia d'urbanitzacions, quan deixem enrere el Planell a prop de Rellinars, ens anem endinsant per llocs més solitaris, amb vestigis d’haver estat en altres èpoques no massa llunyanes, terres de producció de vins amb masies ara abandonades, barraques, tines...

Així doncs deixem enrere les urbanitzacions i per bona pista ens enfilem pel Llom de Pivers, passem pel Collet dels Capellans i baixem per un corriol que hem de fer un tros a peu , quan podem pedalar passem pel costat de cal Robert i anem a vorejar la casa abandonada de Les Comes, tot baixant per un mal camí arribem a la riera de Rellinars que travessem com podem, ara comencem a pujar passant per Cellers i per bones pistes anirem pujant i baixant fins arribar al Torrent de les Pasteres.

El camí a partir d’ara serà de pujada alternant trams bons am trams sorrosos o amb xaragalls, passem pel costat de can Vinyes fins arribar a la pista bona a prop de La Serra i que ens porta al Ginebral i encara mig pujant al Coll de Gipó, del coll anem baixant per bona pista fins al Pont de Vilomara, anem a buscar la carretera que puja a Manresa i desprès de passar la caseta de la CAME tombem a la dreta per un camí que va vorejant el Llobregat, fins a trobar el camí que puja cap a Viladordis i sense arribar-hi entrem a Manresa per la Torre del Busquets.