Milli Park Oluklu Kanyonu - Doğanbey Köyü

June 3, 2011

near Güzelçamlı, İzmir (Türkiye)

Milli Park'a gelen herkesin -özellikle doğa fotoğrafçılarının- mutlaka bu kanyonda yürüyüş yapması gerekir. Milli Park'a sadece denize girmek için gelinmemeli. Akdeniz İklimi bitkilerinin yanında kanyonun derinliklerinde farklı iklim bitkileri ve endemik türler görülebilir. Bazı bitki türlerinin isimleri zaten üzerinde yazar. Ancak diğer türleri de öğrenmek için Rehber kitap şart. Parkurun en yüksek noktasında (Karaoluk Beli-900 m.) bir tarafınızda Kuşadası ve Samos Adası, diğer tarafta Didim ve Menderes Deltası kalır. Milli Park sadece kuzeydeki ormanlık kısımdan ibaret değildir. Güney kısma araçla Söke-Güllübahçe-Tuzburgazı üzerinden Doğanbey köüyne ayrılan yoldan gidilebilir. Bu kısımda çok sayıda turkuaz rengi tatlı su kaynağı hemen yol kenarındaki sazlıklar arasında görülebilir. Doğanbey Köyü'nün cumbalı taş evleri ve Karina Gölü unutulmamalı. Karina Gölü'nün Güneyinde Menderes Nehri denizle buluşur. Bu buluşma ancak yüksekten (Karaoluk Beli'nden) görülebilir. Bu gezi için en uygun zaman Mart-Nisan aylarıdır, bu zamanda bitkiler bol ve daha çeşitlidir. Gezi yürüyüş olarak veya bisikletle yapılabilir.

• Photo of Habib
    Habib Jun 7, 2011

Tebrikler..! Bu rotayı ne zaman birisi ekliyecek diye bekliyordum. Paylaşımınız ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

• anil09 Jun 7, 2011

Yorumunuz için teşekkürler. Siz denizden, ben de karadan milli parkın tanıtımına yardımcı oluyoruz. En büyük dileğim batıdaki askeri bölgenin halka açılması ve oraların da keşfedilmesi. Esas güzelliklerin oralarda olduğunu düşünüyorum. Keyifli seyahatler, iyi günler.

• Photo of Ibrahim Sertac Kasaplar
    Ibrahim Sertac Kasaplar Feb 24, 2013

Teşekkürler rota için.
    Ben de çanta, çadır, tulum vs. yüklü bisikletim ve ince şehir lastiklerimle burayı aşıp Doğanbey Köyü'ne ulaşmaya kalkıp, 6. kilometrede; epey de bi tepeye çıkmışken geri dönmek zorunda kalmıştım. Rotayı izleyecek arkadaşlara, yanlarında bol içme suyu bulundurmalarını öneririm...

• Photo of Cem Duru
    Cem Duru Jul 25, 2020

Güzel bilgilendirme ancak yol durumu, yokuş, zemin hakkında bilgi verirmisiniz. Çok istediğim bir rota.

• Photo of Alp Ünal
    Alp Ünal Aug 6, 2020

Bisikletle bu rota için lastikleri iyi MTB şart. Çok sert bir parkur olmasa da cam iğneleri ve yaprak kuruları zorlaştırıyor. İnce lastik bisiklet ile önermek. Yükselme eğrisinden de göreceğiniz gibi ilk yarısı sürekli tırmanış 2. yarisi da surekli iniştir. İlk yarı oldukça zorlayabilir ama vazgeçmeyin her çıkışın inişi vardır :) inis kismi ise cok uzun ve cok hizli. Manzara ile beraber aldigim en büyük keyiflerdendir. Başlangıç tarafında arabanız bekliyor ise tam 7.km de seyir terasında dinlenin ve başlangıç noktasına doğru harika bir downhill yapın. Lastik ve bisiklet inis konusunda cok onemli.