Millau, mountainbike-route VTT 9 Millau

Photo ofMillau, mountainbike-route VTT 9 Millau Photo ofMillau, mountainbike-route VTT 9 Millau Photo ofMillau, mountainbike-route VTT 9 Millau

September 24, 2019
September 2019

near Carbassas, Occitanie (France)

Mooie mountainbike-route van 18 kilometer lengte. Dit is een officieel uitgezette route.

De route is gemarkeerd met bruine driehoekjes op paaltjes en is makkelijk te volgen.

Wij rijden eerst weer vanaf de camping beneden aan de Tarn-rivier in Millau naar boven. Met de auto is dit zo'n 8 kilometer naar de parkeerplaats. Vanaf deze parkeerplaats starten diverse wandel en ATB tochten door het bos op dit plateau.

We volgen de bruine driehoekjes met daaronder nummer 9, makkelijker kan het niet en rijden over het eerste bospad naar de picknickplaats bij de oude verlaten en vervallen boerderij.

Vanaf hier gaat het noordwaarts over glooiende boswegen en iets smallere paden naar het verste punt op de route. We zijn dan bijna 6 kilometer onderweg.
Nu rijden we westwaarts en bij de eerste boerderij die we tegenkomen gaat het weer naar het zuiden. Slingerend over de paden belanden we bij de asfaltweg D110 welke Millau met Rozier verbind en waar onze parkeerplaats aan ligt.

De route steekt de weg over en volgt de asfaltweg naar La Puncho d'Agast. Na 200 meter gaat de officiële route linksaf het bos in maar wij rijden rechtdoor naar het afspringpunt voor de delta-vliegers en de parapenters. Men vertrekt hier voor hun vlucht en land uiteindelijk beneden aan de rivier naast de camping.

Bij het afspringpunt is ook een mogelijkheid om te picknicken en het uitzicht op Millau is grandioos.

Nu rijden we in een klein lusje weer terug naar de route om deze te voltooien. Over het bospaadje komen we bij de boerderij Le Cade, de naamgever van dit bosgebied.
Nog een klein stukje en we zijn weer terug bij de auto op de parkeerplaats en hebben we de route plus een klein ommetje erop zitten.

Mocht deze fietstocht je aanspreken en/of heb je hem gefietst dan kun je een berichtje achterlaten met een beoordeling.

Veel fietsplezier.

PictographCar park Altitude 2,969 ft

Start en parkeerplaats

Vanaf deze parkeerplaats starten diverse wandel en ATB routes.

PictographPicnic Altitude 2,737 ft
Photo ofPicknickplaats bij een oude verlaten boerderij Photo ofPicknickplaats bij een oude verlaten boerderij Photo ofPicknickplaats bij een oude verlaten boerderij

Picknickplaats bij een oude verlaten boerderij

Rechtsaf op deze bosweg

Verste punt op de route

Bij deze boerderij links aanhouden

PictographInformation point Altitude 2,627 ft

Afwijkende route

Hier gaat de officiële route linksaf maar wij gaan eerst rechtdoor naar het afspringpunt. Zometeen komen we hier weer terug en staan Wicky en Saartje te wachten.

Afspringpunt Millau

Startplaats voor parapenters en deltavliegers.

Zicht op het beroemde viaduct van Millau.

Ferme le Cade

Oude boerderij.

• Wilbert Manders Jul 26, 2022

Uitdagend pad. Paar steile klimmen met behoorlijk wat stenen. Mooi uitzicht op Millau. Samen gefietst met mijn zoon van 13. Allebei full suspension.

Wicky en Erick Jul 26, 2022

Hallo Wilbert, dank je wel voor het leuke commentaar en de sterren. Hartelijke groet, Wicky en Erick.