Merzifon Bisiklet Rotaları - 1

October 24, 2021

near Merzifon, Amasya (Türkiye)

Merzifon , Paşa Deresi , Üç Değirmenler , Hırka Baraj Gölü , Hırka Köyü , Ukkaşe Sultan Türbesi , Makaslı Göleti , Kara MUstafa paşa köyü , Piri Baba Türbesi , Ulukuşlar Konağı , Kara mustafa paşa Camii.

Merzifondan çıktıktan sonra paşa deresi boyunca toprak yoldan sürüyoruz. Üç Değirmenler Piknik alanı içnden geçip Hırka köyü girişinden baraj yönüne girip oradan sonra Hırka köyüne geliyoruz. Burada Ukkaşa Sultan türbesini ziyaret edip ; Mezarlığın yanından Sola patikaya dönüyoruz. Bu yol bizi makaslı göletine götürüyor. Oradan tekrar Çıkıp Güneye doğru yine toprak yoldan Kara Mustafa paşa köyü . Köyde biraz zaman geçirdikten sonra çıkıştan sağa dönüp bağ ve bahçelerin arasından Abide Hatun Mahallasi. Burada Piri Baba Türbesi ve hemen altında ki çay bahçesini ziyaret edip , şehre doğru devam. Ulukuşlar konağı önünden , Yokuşbaşı caddesi , sonra Eski bir ermeni kilisesi iken şimdi Kültür merkezi binasının önünden geçip Karamustafa Paşa camii önünde turu bitiriyoruz.