Matamala a Serra de Mauri (2412)

July 5, 2022
June 2022

near Matemale, Occitanie (France)

MATAMALA-ESGLÈSIA DE SANTA MARIA DE VASLLSERRA-CREU DE LA JACETA-PLA DEL BOSC-LA COLLADA-SERRA DE MAURI (2.412 mts.)-LA COLLADA-ESTACIÓ d´ESQUÍ DE FORMIGUERES-FORMIGUERES-TORRE DE CREU-MATAMALA.
Esmorzem a l´alberg a 2/4 de 8 i comencem a pedalar enfilant-nos primer fins el cap de munt del poble i després un tros de carretera, fins que la deixem i seguim enfilant-nos cap a l´església enrunada de Santa Maria de Vallserra i per la bonica vall del mateix nom. Els indrets pels qual anem passant avui, també són molt bonics i panoràmics. Aviat però comença la pujada important del dia la qual és constant però bastant moderada en la primera part. Algun tram de baixada per entre mig, fins que arribem al començament de la pujada més llarga i, ara sí, que en algun punt les rampes són més fortetes, fins que arribem a dalt de la carena de la serra de Maurí en una collada molt panoràmica i espectacular i des la qual ja es pot veure l´altra banda. Si ja gaudíem de bones panoràmiques, bo i pujant, cap aquí dalt, ara que ja som a la collada ja podem veure la panoràmica molt més ampliada i a totes bandes: els estanys de Camporrells, el Puig Peric, Les Bulloses, El Roc Blanc, etc. Per gaudir però, d´una visió complerta del tot dels estanys, ens cal deixar les bicis a La Collada i seguir, un petit tram a peu, fins a assolir el punt més alt de la serra a la cota 2.412 mts. Realment és un mirador fantàstic!.
Ens disposem a iniciar la llarga baixada. Cal repetir el darrer tram fins a la cruïlla i després seguir, en la mateixa direcció que hem arribat a la cruïlla, per seguir, també avall fins a l´estació d´esquí de Formigueres i després, per una altra pista, arribem al poble de Formigueres. Sempre al bell mig de boscos i d´extenses i boniques panoràmiques. Quan arribem a baix ens cal fer alguna remuntadeta fins que entrem, un altre cop, a Matamala. Ha sigut una volta molt bonica i espectacular