Markus Formentor

February 11, 2021

near Pollença, Baleares (España)

Formentor es una de les zones més iconiques que te el nord de Mallorca. I en aquest itinerari vos mostrare l'excursió que varem realitzar. Lo primer de tot dir que es una excursió exigent i que per completar-se bé es necessita una bona condició física. La excursió començara al parking petit del poliesportiu i agafarem el camí de Llenaire fins a les platges de P. de Pollença i mos aturarem en el primer punt d'interés que es el bust de Anglada Camarassa.

Seguirem el camí per la platja fins arribar a la zona militar on pujarem fins a la rodona direcció al Mirador es Colomer, lo recomendable ja que es una pujada llarga i intensa es anar amb el plat al miním acord amb el teu nivell sense presses. En arribar a la part d'adalt trobareu el Mirador que es el segon punt d'interes, allá podeu beure una mica i fer un piscolabis, quan hagueu fet la pausa de 5/10 min com a máxim partireu cap abaix i en el primer camí que trobeu davant voltros el agafau. Es un cami rural de pedres senzill on heu de tenir un poc de precaució fins a arribar a una intersecció que duu a la esquerra que davalla i un altre a la dreta que segueix recte, escollirem el de la esquerra que es un camí un poc tecnic en baixada per tant alerta i mos dura a la platja de Formentor. Alla es on varem berenar durant 15/20 min. Al acabar partirem direcció a la Costallobera per un caminet de terra que es un altre punt d'interes i després com sobrava temps el grup avançat va anar direcció cala Murta per un camí tecnic molt interessant per a la gente que li agrada el enduro i el grup b a tornar al mirador. Després de tot aquesta ruta varem tornar pel camí principal. Bastant exigent pero varem disfrutar de tot el itinerari i les vistes del nord!!!

PictographMonument Altitude 23 ft

Anglada Camarassa nascut a Barcelona el 11 de septembre de 1871i va morir a Pollença on es va assentar degut a que es va enamorar de aquesta zona. Va ser el pintor català amb més projecció internacional d'entre els pintors anteriors a les avantguardes entre el modernisme i el noucentisme, se li ha considerat un destacat representant de l'postimpressionisme. Va ser el pintor més jove de la segona generació modernista.

PictographPanorama Altitude 654 ft

Situat a 200 metres d'altura, el mirador ofereix una de les vistes més espectaculars que l'illa de Mallorca posa a disposició dels seus visitants. En un altre punt, i com a element ornamental d'aquesta completa panoràmica, s'erigeix la talaia d'Albercutx, guaita silenciós d'èpoques medievals, sempre prest per alertar de l'arribada de corsaris a l'illa.

PictographOvernight Altitude 85 ft

Hotel Formentor

Hotel construit fa 100 anys que ha estat per anys i segueix essent un hotel de luxe que ha portat famosos de tot tipus. El propietari durant segles ha estat la familia Costallobera que va vendre la propietat per dedicar-se a l'iglesia. També cal dir que part de Formentor es patrimoni de la Unesco