Marc Gómez

February 9, 2021

near Pollença, Baleares (España)

Sortim desde el poli de Pollença i ens ficam per el caminoll que ens duu fins a la intersecció per anar al camí de llenaire.Anam tot recte direcció Port de Pollença fins arribar a una redona, avançam i ja ens ficam cap al passeig on podem circular amb les bicis.Continuam cap el club náutic i tot recte sempre per a la vorera devora de la platja arribam fins al primer punt d'interès, Anglada Camarasa.Seguim tot recte fins arribar a la porta de la base militar, d'allà giram a l'esquerra fins arribar a la redona on a la dreta comença la pujada fins al mirador des Colomer.Una vegada adalt, descansam, explicam punt d'interes i anam a veure el mirador.De seguida baixam direcció platja de Formentor pero a la baixada ens ficam per un camí on hi ha unes cadenes, aquest tram es un poc tècnic amb les bicis.Ja fet el trajecte anam cap a la platja de Formentor on feim una aturadeta per berenar i explicar Formentor i l'Hotel de Formentor.Acabat de berenar, collim bicis i ens ficam per l'aparcament i creuam una escala de fusta per on hem de pasar les bicis.Collim el camí principal que es principalment de fang i tot recte arribam a un punt on a l'esquerra podem veure un safreig i camp per conrear, on mes al fons podem veure el darrer punt d'interes, les cases de Costa i Llobera.Tornam fins a la escala de fusta i pujam la costa fins arribar al mirador des Colomer, aturam i baixam fins a baix, d'allà collim la redona i anam direcció a la redona de l'avioneta on giram i collim la carretera fins arribar una altre vegada al mateix lloc on hem partit.

PictographMonument Altitude 26 ft

Barcelona, ​​1871 - Port de Pollença, Mallorca, 1959 Format a l'Escola de la Llotja de Barcelona, ​​va ser alumne dels pintors Modest Urgell i Tomàs Moragas. La seva obra presenta diverses etapes cronològiques molt diferenciades: la primera, de 1894 a 1904, recull els seus primers contactes amb París i es caracteritza per la seva particular apologia de la nit parisenca, pintant múltiples escenes nocturnes a l'natural a les quals mostra predilecció pel tema femení i el color es converteix en protagonista, desapareixent el detall.

PictographPanorama Altitude 198 ft

El mirador d'Es Colomer és un passeig per escales llaurades en roca que van travessant.El recorregut, de tot just 300 metres, comença al costat de l'aparcament, on hi ha un monument a Antonio Parietti Coll, qui va idear el mirador, a més dels 18 km de carretera que porten a el far.

PictographBeach Altitude 38 ft

Formentor es una petita península al extrem-nord de Mallorca, dins el municipi de Pollença, d'aproximadament uns 12km.Es un dels llocs mes visitats de Mallorca gracies a la bellessa del seu paisatge.Formentor te dos llocs emblematics on es poden veure vistes i panoramiques espectaculars, el Mirador des Colomer o de La Creueta i l'Atalaia d'Albercutx.

Al 1928 Adan Diehl membre d'una familia adinerada, va comprar les terres de formentor, on de seguida s'enamorà i creà una luxosa residencia, on es va convertir en el famos Hotel de Formentor.Albergava cites d'actes internacionals on anaven presonatges molt importants, Ramon Llull, Audrey Hepburn, Charles Chaplin, Winston Churchill o Grace Kelly.

Les cases son propietat de Costa i Llobera, on nasque d'una familia adinerada i fou uns dels poetes mes importants.La seva familia poseia moltes terres i aqui veim un exemple del seu patrimoni.A l'any 1885 va ser l'època on escriguè un poema molt important inspirat en Formentor "Lo Pi de Formentor".