Photo ofManresa+Talamanca+Sant Llorenç Savall+Castellar del Vallès+Sant Adrià del Besos+Barcelona+Platja Nova Icaria Photo ofManresa+Talamanca+Sant Llorenç Savall+Castellar del Vallès+Sant Adrià del Besos+Barcelona+Platja Nova Icaria Photo ofManresa+Talamanca+Sant Llorenç Savall+Castellar del Vallès+Sant Adrià del Besos+Barcelona+Platja Nova Icaria

November 13, 2019
November 2019

near El Arrabal de Coll d’Arbós, Catalunya (España)

Sortida no circular a on es necessari organitzar-se la logística per la tornada. Aquesta sortida encara que es molt llarga el desnivell esta acumulat entre els quilometres 15 i 40, per tant, aquest tram es fa especialment dur però després tindrem molts quilometres per recuperar-nos tot i haver algunes pujades encara abans d'arribar a Castellar del Vallès.

Sortim exactament de Salelles i anem a buscar el punt de trobada amb tot el grup a l'estació de tren Manresa Baixador. Per anar ràpid agafem la carretera entre de les dues poblacions.

Ja hi som tots i sortim de Manresa per el Parc de l'Agulla per anar a buscar el Llobregat. Aquí en el riu es on comença la part mes dura. Després de creuar el riu per el pas encimentat seguim per la riera de Mura, tot i que no es pujada no es molt fàcil de pedalar perquè hi han pedres i anem creuant d'un costat a l'altre de la riera varies vegades. Per cert, tingueu en compte que depenen de la climatologia dels dies anteriors i segons quina època de l'any hi haurà mes o menys aigua, això vol dir encara que sigui l'època de mes pluges es podria passar però amb un risc elevat de mullar-se els peus.

Al final de la riera al costat de El Mas de Vila-rasa deixem la riera per continuar per una pista, ja mes còmodes. Ara be, ben aviat trobarem un rampote que identificarem clarament perquè esta encimentat, no es curt, es molt exigent. L'inici es especialment dur per suavitzar-se a mida que avancem i finalitza a prop de La Vila. Des de on ja quedaran pocs quilometres de pujada fins a Talamanca a on podem fer una primera parada per recuperar forces. I si teniu temps feu un volteta molt ràpida pel poble perquè es molt macu, ja veureu que de seguida esta vist.

La sortida de Talamanca es per una baixada molt pendent que acaba en un revolt tancat a l'esquerra des de on continuarem pujant sempre mes suau que el que hem fet fins aleshores. Just abans de creuar la famosa "v", tal com anomenen els ciclistes de carretera al tram que uneix la carretera de Monistrol i Mura, hi ha un corriol de sortida a la carretera. El recorregut continua desprès del revolt a l'altre costat de la carretera passant la cadena que impedeix el pas de vehicles. A la part final trobarem alguna rampa mes forta abans d'arribar al Coll de la Casilla que podríem considerar punt i final de les llargues rampes de pujada. Per descomptat que encara hi han pujades a lo llarg del recorregut però curtes i ràpides de passar.

Seguim per la carretera un parell de quilometres per agafar una pista a la dreta de baixada en direcció a Sant Llorenç de Savall a on arribarem per un corriol que te dos punt complicats de passar, un arbre molt gran tombat i uns graons amb pedres.

A la sortida de Sant Llorenç de Savall hi ha una pujada mes llarga que ens portara a un pla mes o menys d'aproximació a Castellar del Vallès. Tot aquest trams serà bastant mes fàcil que el fet fins aleshores però això també dependrà del ritme de pedalar que us imposeu.

L'arribada a Castellar del Vallès es per la famosa pista del Puig que en el nostre cas serà una baixada de mes de tres quilometres que podrem gaudir sempre amb molt de compte perquè es una zona molt concorreguda de excursionistes, ciclistes, motoristes, etc.....

Per sortir de Castellar també farem una rampa asfaltada a dins del poble que arriba al cementiri. A continuació seguirem baixant cap a buscar el riu Ripoll per pistes ben amples i definides, però que deixarem un parell de cops per fer uns caminets una mica menys aburrits i mes entretinguts. Tot aquest tram ens portarà fins el riu des de on ja tot serà pla sempre pel costat del riu.
A l'alçada de Ripollet i Cerdanyola trobarem un carril bici que ens portarà a Montcada, punt mes lleig del recorregut mentre creuem la població. A Montcada es el moment a on deixem enrere el riu Ripoll per canviar al Besos.
Hi aquí ja trobarem tot el recorregut urbanitzat i ben cuidat fins la platja de Sant Adrià del Besos, foto obligatòria i anem cap les platges de Barcelona , concretament la platja de la Nova Icaria a on nosaltres hem fet el dinar a La Sardinita. Un pel car però menjar molt bo.