Photo ofManresa-Viladordis-Pont de Vilomara-Torres de Mura-Serra Cistellers-Mura-Collet Sant Marti-Rocafort-Sant Esteve-Tres Salts Photo ofManresa-Viladordis-Pont de Vilomara-Torres de Mura-Serra Cistellers-Mura-Collet Sant Marti-Rocafort-Sant Esteve-Tres Salts Photo ofManresa-Viladordis-Pont de Vilomara-Torres de Mura-Serra Cistellers-Mura-Collet Sant Marti-Rocafort-Sant Esteve-Tres Salts

November 26, 2019
November 2019

near El Guix, Catalunya (España)

Sortim de la penya cap els camins de Viladordis direcció Marcetes on creuarem la C-16 per sobre del pont. Baixada fins a trobar la carretera del pont de Vilomara. Arribem al poble i ens encarem per la pista de la Casa Nova primer i la de Can Pare després en direcció al Parc Natural. Arribarem al Coll de la Creuta o altrament conegut com “Els Pals de Mura”. A d’alt agafarem la pista de l’esquerra, la menys transitada de totes en forta baixada fins a empalmar amb la que va de la carretera de Mura al Puig de la Balma. Seguim baixant fins la carretera. Girem a la dreta direcció Mura, però tan sols a 150 Mts girarem a la esquerra en un curt però dur repetjó on iniciarem un llarg i continuat ascens fins la serra dels Cistellers, molt a prop del Puig Cogul i la Teuleria. Seguim a la dreta fins el collet de Sant Marti en direcció Mura.
Baixarem per la pista en formigonada primer i un tram de carretera després fins al poble de Mura on gaudirem de la recompensa gastronòmica. Total 26 Kms i 850+
De tornada recularem el tram de carretera i pista en formigonada fins el Collet de Sant Marti de nou. A d’alt agafarem la pista de la dreta que en un ràpid descens, paral·lel al torrent del Ramonet per l’obaga del Trullàs ens anirà acostant al poble de Rocafort que deixarem en l’alçada, doncs nosaltres continuarem paral·lels a la riera ara canviant de nom pel de riera de Mura. Resseguint la pista principal arribarem a Sant Esteve Vilarrasa, girarem a l’esquerra per continuar paral·lels a la riera, ara anomenada riera de Sant Esteve ( no deixa de ser la mateixa) fins arribar a la zona dels Ànecs. Seguim direcció tres salts per entomar la pujada final fins a Manresa.