Manlleu-S.Corneli-Tavertet-Sot de Balà-V.d Sau-Manlleu

November 9, 2010
September 2010

near Manlleu, Catalunya (España)

Itinerari: Pujo cap a Cantonigròs per Les Palanques i el Camí Ral. Arribo a Sant Cornelí per La Font de La Vena i al mirador sobre Tavertet prenc la trialera (a peu 10 minuts) fins a trobar la pista pedregosa però ciclable que mena a la principal fins a Tavertet on esmorzo.
Baixo per la pista pedregosa i amb trams força verticals però ciclables del Sot de Balà a buscar el sender que em portarà a l'entrega del pantà de Sau amb la riera de Balà. El sender es cicla molt bé i no hi han masses esbarzers (Setembre'10) fins que trobo un trencant que baixa cap avall (mena a sota del Salt de Tirabous i potser hagués trobat la pista de Sau abans)jo no el prenc i continuo recte pel sender marcat, però al cap d'uns 100 metres es comença a fer poca ciclable per acabar fent uns 15 minuts a peu, fins trobar la pista a Sau en un trencant on hi enllaça una altra pista que es per on hagués vingut si m’hagués decidit abans pel trencant que anava al Salt de Tirabous.
A partir d’aquí vaig voltant Sau fins a la presa i segueixo la carretera fins la casa de Casalís, on prenc una pista poc transitada per anar a buscar un pont que em portaria a Can Mateu, però ves per on! El pont estava partit pel mig!!! I no es podia travessar la riera per enlloc més.
Així doncs decideixo tornar per Vilanova de Sau i no pel Parador com era l’idea inicial.
Per evitar al màxim l'asfalt, doncs en soc al•lèrgic, pujo per la pista de sota els cingles de La Minyona cap al Gorg de Llitons /Pont de Les Bruixes, El Banús i a Manlleu per Roda de Ter.

Marcada com difícil bàsicament en els trams tècnics pujant el Camí Ral, el petit tram a peu del mirador de St. Nazari, la baixada vertical i pedregosa del Sot de Balà i el tram de 15 minuts poc ciclable fins enllaça amb la pista d'arran de Sau.
Temps parat: 1h 34min.
IBP: 100AA
Notes:
- Al tram del Sot de Balà fins a la pista de Sau, pensava poder gaudir de més vistes, però els arbres tapen força el paisatge.
- Un altre dia hi tornaré amb més temps i provaré el sender que mena a sota el Salt de Tirabous, tot i que crec que gaire bé mai hi raja aigua.