لوپ ورسک به اوریم

October 20, 2023
October 2023

near Veresk, Māzandarān (Iran)

گزارش اجرای برنامه شماره ۳۶

«لوپ روستای ورسک به اوریم»

۱۶ نفر بودیم و جمعه ساعت شش صبح بعد از عوارضی تهران پردیس قرار گذاشتیم و همون جا صبحانه هامون رو توی ماشین خوردیم تا همه برسند. شش و بیست دقیقه به سمت روستای ورسک حرکت کردیم و حدود هشت و ربع رسیدیم زمین فوتبال روستا که محل امنی برای پارک ماشین هامون بود. آماده شدیم و با یک نرمش و گرم کردن برنامه ساعت نه صبح آغاز شد.
حدود هفت کیلومتر یه شیب بین ۸ تا ۱۶ درجه رو رکاب زدیم تا اینکه از جایی که اصلا مسیر به نظر نمی آمد از مسیر اصلی که بسمت قله اوریم می رفت با کمی دوچرخه دست گرفتن و عبور از درختچه ها، حدود یک کیلومتر دوچرخه دست گرفتیم، به یه single road جذاب سرازیری ملایم رسیدیم که اون هم مسیر کوهپیمایی از روستای اوریم به قله اوریم بود و شروع کردیم رکاب زدن و عشقی کردیم که وصف نشدنی بود. بعد از این مسیر تک رو به روستای اوریم رسیدیم و از آنجا بسمت جاده فیروزکوه سرازیر شدیم و سپس از جاده فیروزکوه به روستای ورسک رکاب زدیم و لوپ رو کامل اجرا کردیم.
این برنامه حدود ۲۵ کیلومتر بود که حدود ۸۵۰ متر ارتفاع کسب کردیم و بالاترین ارتفاعی که بودیم حدود ۲۰۷۰ متر بود. اینکه حدودی نوشتم به این دلیل هست که ساعت گارمین یکی از همرکابان ۲۶ کیلومتر با کسب ارتفاع ۱۰۰۰ متر ثبت کرده و ساعت سانتوی من هم اینگونه. دمای هوا حدود ۱۱ درجه سانتیگراد و بسیار مطلوب بود. در طول مسیر دو‌ چشمه آب وجود دارد، یکی در هفت کیلومتری اول مسیر بود و یکی در مسیر تک رو نرسیده به امامزاده جمال الدین