Luz-Ardiden

August 24, 2014
August 2014

•   4.5 4 Reviews

near Sassis, Midi-Pyrénées (France)

Luz-Ardiden és una estació d'esports d'hivern als Pirineus, situada en la comuna de Luz-Saint-Sauveur, en el departament d'Hautes-Pyrénées, regió de Migdia-Pirineus (França).

Localitzada a 14 km del centre de la ciutat, Luz-Ardiden (1700-2500 msnm) s'estén sobre un domini d'unes 100 hectàrees, incorporant 60 km de pistes abalisades de tots els nivells, i està dotada del més modern equipament, incloent una pista de 135 m. per als novells.

Una de les promocions per a Luz-Ardiden ha estat la seva presència com a final d'etapa en diverses edicions del Tour de França, que des de 1985 ha visitat en 8 ocasions l’estació.

Durant els 14,7 km que separen l'estació de la localitat de Luz-Saint-Sauveur, els ciclistes pugen dels 710 m, que es troba aquesta, fins als 1.700 m a que està instal•la la meta, amb un pendent mitjà del 7, 7% i una màxima del 10% en algunes rampes.

Nosaltres hem fet la pujada recordant les proeses dels ciclistes del Tour, encara que ho hem fet amb BTT i amb tota la humilitat del mon, ho hem fet amb 1h i 45min.

Realment impressionant un cop arribes a dalt i pots contemplar l’espectacle de les pendents i les vistes del lloc.

Hem sortit de St.Sauvour un cop passat el Pont de Napoleon. Hem seguit per la zona de les Termes i tot seguit comença el port en el moment que es troba la carretera que ve de Luz.

Es comença el primer tram amb un 6,5% de pendent on passem per Sassis, però ja tot seguit trobem que la carretera comença a tenir més pendent fins arribar al 10% . Des de Sazos a Cureille passant per Grust hi ha tres quilometres seguit del 9% de mitjana que son impressionants.

Un cop s’arriba a l’encreuament a Baderet ja només falta l’últim quilòmetre al 6,5% per fer l’arribada a Aulian.

Cim Luz-Ardiden

• MarcCAT Aug 24, 2014

Bona sortida en BTT per un Port mític del Tour de France.