Llívia a les Fonts del Segre

August 21, 2012
August 2012

•   4.9 5 Reviews

near Sainte-Léocadie, Languedoc-Roussillon (France)

Llívia, Santa Llocaia, Err, Vedrinyans, Llo, Gorges del Segre, refugi de la Culassa, Pla de la Creu, Refugi de Núria, Err, Gorguja , Llívia.

A les 7 del mati esmorzava per tal de fer una de les sortides clàssiques dels estius a Cerdanya. "Les fonts del Segre", per mi "el pla de la Creu".
A 2/4 de 8 ja sobre la bici camí d'Err. El sol sembla que vol sortir darrera el Coll de Segalera. Passo Err, Vedrinyans, Llo, aquestes hores ningú al carrer. Al començar la pujada per les gorges del Segre he pensat que fins la Culassa no tindria sol, i tal dit i tal fet. Desprès de travessar la culassa els primers rajos de sol m'escalfaven el clatell pujant capa a Pla de la Creu.
Al pla de la Creu es ple de rètols de LLo, que informen de la 1ª estació pedestre dels Pirineus, una bona iniciativa per qui vulgui fer una estada per la contrada.
Ara toca baixar, el fre de darrera fa figa, encara queda el de davant. Passo per el refugi de Nuria i aprofito per reomplir l'aigua del bidó. Travesso Err, segueixo cap Gorguja i Llivia. A la botiga del SkiBike Llívia. En tres i no res canvia els frens, tot a punt per tornar-hi.
Els darrers esforços del mati amb deixen novament a cassa.

• Photo of agustí-CYCLOTURISME
    agustí-CYCLOTURISME Nov 19, 2012

Bona volta per la Cerdanya.

• Photo of rikikampru
    rikikampru Dec 26, 2012

Quin tipus de camins hi ha?

agustí-BTT Dec 26, 2012

Hola rikikampru.
    Es sempre per pista en bon estat, excepte la baixada entre el pla de la creu i el refugi de Nuria que es en algun tram corriol amb poca dificultat tècnica.
    Espero que ho gaudeixin.
    Agustí.

• Photo of rikikampru
    rikikampru Dec 26, 2012

Moltes mercès! Ho tindré en compte!

• Photo of maneluceda
    maneluceda Jan 25, 2013

Desde el Pla de la Creu baixen dos trialeres molt guapes. Comencen a la part dreta del pla. Nosaltres som un grup que estem al camping Puigmal d'Err, i de tant ent tant anem per aqui...
    Salut...

agustí-BTT Jun 17, 2013

Maneluceda. El Pla de la creu es in paratge meravellós per les vistes a la vall, la pujadA que es dura però assequible.El darrer cop que vaig pujar vaig veure rutes de a peu senyalades, si ho-veig b les seguiré a veure que tal.
    Ens veiem al pla de la creu. Salut

• Photo of maneluceda
    maneluceda Jun 17, 2013

Agusti,
    Nosaltres em fet aquestes baixades desde el pla de la creu i son molt trialeres. Una d'elles esta marcada com Sentier Rupestre i aquesta primavera i vam netejar un arbre que estava tombat al mitg del cami.L'altre baixa mes a la dreta i va a parar als Banys de Llo. Si algun dia vols venir amb nosaltres estem al camping Puigmal a Err. Aquest Agost hi serem ...
    Salut.

• Photo of arc33
    arc33 May 2, 2015

sabeu si en aquesta època es pot fer o enara hi ha neu?

agustí-BTT May 4, 2015

Hola Arc33.
    Po ser que trobis alguna petita congesta algun punt del pero molt excepcional. Penso que no tindreu problema. Que homgaudiu.

• Photo of joanr
    joanr Jul 26, 2015

Avui hem fet aquesta ruta i ens ha agradat molt. Tot i lacalor, l'aire era fersquet i pujar pel costat del riu s'agraeix. Les pistes d pujada, alguna asfaltada pero no transitada i les de terra, en bon estat. Alguna part de la baixada amb mokta pedra, pero ja se sap a muntanya! Gracies per compartir-la.

• washing Jul 20, 2016

Es una ruta perfecta, muy bonita con un paisaje bello como pocos. Además, en las cotas altas el camino está limpio de árboles que puedan entorpecer el camino, un gran trabajo de los agentes forestales. MUY recomedable.

• Àlex B Nov 3, 2019

Ruta preciosa, combina diferents paissatges , pujada ombrívola al costat del segre, mirador alpí al prat del refugi Culassa, abets d’alta montanya fins el cim i espectaculat baixada cap a Err. Tot per pista 100% ciclable.

• Photo of Melichill
    Melichill Mar 18, 2021

Molt bona ruta! Una llàstima la quantitat de neu que m'he trobat a les zones més obagues a partir dels 1900m. aprox. De totes formes, he guadit molt tan del paisatge com de les pistes.

• Photo of jcasasjuan
    jcasasjuan Aug 29, 2023

Fantàstica ruta!

Fantàstica! El track és molt fàcil de seguir, i la ruta és genial. Enhorabona!