Lleida - Cova de la Coma (Albagés) - El Soleras - Lleida

Photo ofLleida - Cova de la Coma (Albagés) - El Soleras - Lleida Photo ofLleida - Cova de la Coma (Albagés) - El Soleras - Lleida Photo ofLleida - Cova de la Coma (Albagés) - El Soleras - Lleida

June 19, 2021
June 2021

•   4.7 1 review

near Lleida, Catalunya (España)

Avui plovia a Lleida però com que anàvem a les Garrigues hem sortit igualment. S'han complert els pronòstics i només hem tingut pluja en sortir de Lleida i a l'arribar. Em sortit de Lleida entre fruiters, hem fet la transició cap al cereal d'hivern i ens hem endinsat a les Garrigues entre oliveres i ametllers. Hem passat de llarg el Mas de Melons i hem anat cap a l'Albagés. L'hem deixat enrera i hem continuat Garrigues enllà fins trobar les vinyes de Clos Pons. Un bon contrast. Abans i després, un continu d'aljubs en molt bon estat i cabanes de volta per tot arreu. Tot i que estan d'obres, hem pogut visitar la Cova de la Coma i el seu immens pessebre i hem començat la tornada en direcció El Soleràs. Des d'allà hem enfilat direcció nord, nord-oest passant prop del Cogul i d'Aspa, arribant fins a Alfés. Finalment, hem resseguit les pistes de la concentració parcel·lària fins a Albatàrrec i cap a Lleida. Abans d'arribar-hi ha tornat a ploure. Tot i això, en aquesta època és molt millor el cel cobert i les gotes d'aigua que les calors que vam patir durant la setmana!!

En general, la ruta passa per pistes bones. En alguns trams curts les pistes estan més trencades i en altres trobem "auto-pistes" però són totes bastant rodadores. El recorregut va pujant fins a la Cova de la Coma tot i que hi ha bastants puja-i-baixes ja que es van encadenant valletes. Una mica més enllà de la cova s'arriba a la cota més alta i després ja es va baixant fins a Lleida, encara que amb algunes pujades intercalades.

El paisatge, fantàstic, garriguenc en la seva màxima expressió. El temps, ideal, i la companyia estupenda. Què més es pot demanar??

Au, bona ruta!

Abocador_de_Montoliu

Albatàrrec

• marius.petit Oct 28, 2021

És una ruta molt entretinguda i amb paisatge variat. Amb una dosificació adequada de l'esforç i el ritme es pot fer sense patir molt, tot i el quilometratge i que hi ha trams amb pujada dura i sostinguda. Tècnicament no trobo que tingui cap dificultat, però sí que hi ha alguna remuntada en la que convé saber fer treballar la bici. He gaudit molt la sortida, gràcies per compartir el traçat !.

• Photo of AlexEA
    AlexEA Oct 28, 2021

Me n'alegro molt que l'hagis gaudir tant com nosaltres!!! Gràcies per compartir-ho.