Lleida-Camí del Riu-Aiguamolls de Rufea-Palanca de Montoliu-Séquia de Torres-Lleida

April 17, 2021
April 2021

near Lleida, Catalunya (España)

** ATENCIÓ: Aquesta ruta passa per la desapareguda palanca de Montoliu que es va eliminar a l'estiu de 2022. Lo podeu fer igualment del dret i del revés però haureu d'anar i tornar pel mateix camí. És una llàstima que no hagin posat una passarel·la de fusta en lloc de l'antiga palanca... **

Ruta prop de Lleida senzilla i plana. Se surt de Lleida pel camí vell d'Albatàrrec, per la partida Copa d'Or fins a la Passarel·la del Tòfol. Si hi aneu amb canalla, millor que hi aneu per la depuradora, així no trobareu cotxes. Creuem el riu i seguim el Camí del Riu que baixa pel marge dret fins arribar als Aiguamolls de Rufea. Feu-hi un tomb per dins i, si teniu temps, aneu als observatoris a mirar ocells.
Després cal continuar una mica més cap al sud pel camí del riu fins arribar a la Palanca de Montoliu. ATENCIÓ!! Si el Segre baixa ple, pot ser que us trobeu la palanca tancada i hagueu de tornar pel mateix camí d'anada. Seguim pel camí asfaltat de la palanca a Montoliu i just abans de creuar la Séquia de Torres, agafem el camí de servei cap a l'esquerra, direcció Albatàrrec i Lleida.