Llançà-Puig d'Esquers-Colera-Querroig-Cerbere-Llançà

Photo ofLlançà-Puig d'Esquers-Colera-Querroig-Cerbere-Llançà Photo ofLlançà-Puig d'Esquers-Colera-Querroig-Cerbere-Llançà Photo ofLlançà-Puig d'Esquers-Colera-Querroig-Cerbere-Llançà

7 hours
January 23, 2022
November 2021

near Llançà, Catalunya (España)

Aquesta ruta transcorre per la terra fronterera de la zona de Portbou, tot fent incursions als cim i muntanyes properes combinades ambvisites als pobles del litoral. La major part del recorregut és per pistes en bon estat i carretres d'enllaç, amb l'excepció del corriol que surt de Querroig en el que vaig ser massa optimista i vaig haver d'acabar empenyent molta estona. La alternativa, esta baixant de nou al collet i seguir per la pista que haviem abandonat.

La ruta comená al Port de La Selva, tot seguint la pista del GR-11, o de la Transpirinenca.Es va enfilant cap a Sant Silvestre, direcció Vilamaniscle, per un terreny rogenc.Per la Serra de la Baga de Ferran, i quan la pista planeja, haurem de seguir per una pista de la dreta, amb una baixada dreta, que la segueix un bon pujador que s'enfila al coll de Sant Miquel entre suredes. Des del collet, ens acabem d'arribar al Puig d'Esquers, des d'on gaudim de les vistes. Desfem El cami fins el collet, i prenem la pista de la dreta, que baixa ràpida i decidida fins a Colera.

Seguim per carretera cap a Portbou, tot seguin la carretera vella, per arribar al coll del Frare, En prenm una pista que surt al revol per la vesant dreta de la carena, que s'enfila pacienment per l'obaga fins el Pla del Ras. Des d'aquest collet, seguim per una pista vora les tanques frontereres, en mal estat, que ens porta al coll de Querroig. Des d'aquí, un corriol on ens cal traginar la bici, ens puja a les ruïnes de Querroig.

Després de gaudir de les vistes des del cim, segueixo el corriol de la part oposada per on he vingut, i em trobo un corriol inciclable, del que he de fer la major part a peu. són uns dos quilòmetres. En arribar de nou a la pista, ens enfilem fins el coll pinyer, des d'on baixem ràpidament cap a la carretera que porta a Cerbere. Fem una passada pel nucli i aprofitem per agafar aigua, Seguim per la carretera, cap al cap de Cerbere, i ens arribem al seu far. Seguim per la carretera, tot enfilant-nos al coll de Belitres, on trobem l'homentage a la memòria històrica, punt fronterer on molts ciutadans van passar a territori francès durant la guerra civil..Baixem per la carretera ràpidament cap a Portbou, creuem la població cap a Colera, per la carretera i el túnel, fins arribar vora el mar de nou al Port de la Selva.

Puig d'Esquers

Llançà

• Photo of eGarriga
    eGarriga Feb 12, 2022

Bones? Que te de dificil la ruta? He vist alguna cosa de arrosegar la bici una estano. Pero apart daixó? No conec molt l zona.

• Photo of joanbtt
    joanbtt Feb 13, 2022

L'única dificultat és l'estona d'arrossegar la bici per un corriol Garriga, tot lo demés són bones pistes i asfalt.