LLACS CAMPORRELLS I PIC DE PAM (2470 M.) EN BTT

Photo ofLLACS CAMPORRELLS I PIC DE PAM (2470 M.) EN BTT Photo ofLLACS CAMPORRELLS I PIC DE PAM (2470 M.) EN BTT Photo ofLLACS CAMPORRELLS I PIC DE PAM (2470 M.) EN BTT

Very difficult
October 31, 2013
August 2013

•   5 3 Reviews

near Les Angles, Languedoc-Roussillon (France)

PIC DE PAM EN BTT DESDE ELS ANGLES.

CAPCIR: PIC DE PAM I LLACS DE CAMPORRELLS EN BTT DESDE ELS ANGLES: ELS ANGLES-LA LLADURA-SERRA DE MAURY-LLACS CAMPORRELS-PIC DE PAM (2470 m.)-DESCENS PER LLAC DE BALCERE I LES IGLESIETTES-ELS ANGLES.

Itinerari d'alçada que recorre una varietat de paisatges del Capcir que no ens deixaran indiferents.

Des de els Angles, començarem per la bucòlica Vall de la Lladura, enfilarem una pujada continuada fins a dalt de la Serra de Maury (2428 m.) per baixar a esmorzar als Llacs i refugi de Camporrells. Després planejarem per sota els Perics per un bonic corriol i abans d'arribar a la Cabana de la Balmeta pujarem al Pic de Pam (2470 m.). I des de el Pic de Pam disfrutarem d'un llarg descens de 800 metres de desnivell.

Tot i que mirant el mapa pot semblar que hi hagi molts trams no ciclabes no és així, exceptuant dos trams (un tram després del refugi de Camporrells i un tram a la pujada del Pic de Pam) la resta és pot fer pràcticament a dalt de la bici.

BREU DESCRIPCIÓ:

Punt de partida: Maison du Turisme del poble dels Angles.

Sortim de la Maison du Turisme dels Angles cap al Nord i de seguida una pista plana que sense complicacions ens portarà a les Iglesiettes, unes ruïnes que són les restes d'un antic poble que va desaparèixer el Segle XIV per culpa de la pesta negra.

Seguim la pista i enllacem amb la bonica Vall de la Lladura i al final ens desviem a la dreta per una pista que ens durà fina a dalt de tot de la Serra de Maury (2428 m.). Ens espera una pujada continuada de 700 m de desnivell.

Des de dalt de la Serra de Maury podem baixar als Llacs de Camporrells per la dreta (pista) o per l'esquerra (corriol-trialera), en aquest Track seguim la trialera de l'esquerra, compte aquí perquè en algun tros hi ha un bon precipici. La trialera (que menys uns metres és tota ciclabe) ens portarà a la pista i en pocs minuts arribarem a l'Estany del Mig i Refugi de Camporrells.

Des del Refugi de Camporrells prenem direcció sud seguint les marques del GR del "Tour du Capcir", planegem per un corriol per sota el Petit Peric, és un camí molt bonic però que en el primer tram haurem de baixar bastantes vegades de la bicicleta per petits obstacles, després però ja és molt més ciclable i disfrutarem molt.

Passem a tocar de l'Estany de l'Ànec i abans de la baixada cap a la Cabana de la Balmeta girem a l'esquerra cap el Pic de Pam, aquí el camí és...bé, es pot dir que no hi ha camí, hi ha un primer tram que es pot fer en bici però a partir d'un punt jo vaig la vaig haver d'empènyer un bon tros (potser un km.), però cap a la cota 2400 vaig poder tornar a pedalar pràcticament fins al cim.

Des del Pic de Pam (2470 m.) gaudirem d'unes espectaculars vistes als Perics, al Carlit i a tot el Capcir.

Del Pic de Pam ens espera una vertiginosa baixada de 800 metres de desnivell, començarem per un tram força empinat de prats sense camí, on cadascú escollirà la traça que millor li sembli per tal d'evitar sortir disparat per sobre el manillar.

Arribarem a una original cabana forestal i a partir d'aleshores comença una trialera que ens portarà a la Jaça de Canyades (prat amb dues Cabanes), d'aquí agafarem cap a la dreta una pista que ens portarà al Llac de Balcere, farem un trosset asfaltat fins girar a l'esquerra per una divertida trialera (Itinerari BTT Nº 6) fins altre cop a la pista de les Iglesiettes, i d'aquí als Angles.

Com que hi ha un parell de trams que s'ha d'anar en compte (baixant de la Serra de Maury i baixant del Pic de Pam) la podríem catalogar de "Molt difícil"

Els_Angles

Llac_de_Balcère

• Photo of fmancho
    fmancho Jul 5, 2014

Es un itinerario tan bonito como duro, especialmente el tramo de la ascensión al Pic de Pam.
    Con buenas piernas y ganas es un recorrido muy bonito con ambiente muy pirenaico.

Cesc Cots Jul 6, 2014

Gracias, contento que la disfrutaras !!

• Photo of Esports El Cim
    Esports El Cim Sep 14, 2017

Gran activitat Cesc, en un entorn idíl·lic i plè d'encant. L'hem ampliat amb la pujada als Perics i al Puig de la Portella Gran (a peu). Gràcies per compartir-la!

Cesc Cots Sep 14, 2017

Moltes gràcies !!! molt content de que us hagi agradat, i fer la pujada als Perics i a la Portella Gran a la mateixa sortida és una passada, esteu molt i molt forts !! Felicitats !!

crestadesalenques Sep 25, 2017

Cesc. Ahir, diumenge 24/09/17 vàrem fer la ruta i ens va agradar molt. La baixada del Pic de Pam fins a la cabana molt canyera... Ruta feta en 4h 10 minuts. Gracies per compartir-la.

Molt recomanable. Ruta preciosa. El cama fins a la pujada del Cim de Pam, an algun punt ens haurem de baixar de la bicicleta. La pujada al Cim de Pam, una mica a l'aventura. No hi ha camí, però amb una mica de saber buscar-se la vida, caminarme poc. La baixada del Cim de Pam fins la cabana de pastors, molt canyera. Trams de força pendent que ens va fer baixar de la btt.

Cesc Cots Sep 26, 2017

Moltes gràcies per els comentaris i molt content de que us hagi agradat.

4h i 10 minuts vol dir que li foteu molta canya !!!! I sí, tot i que la baixada del Pic de Pam és ciclable, has de tenir sort amb la traça per no sortir disparat per sobre el manillar, per això la vaig catalogar de molt difícil.

I casi ens veiem !, el 24 a la tarda vaig anar al Pic Peric a fer fotos de la posta de sol i la via làctea !! ja les aniré penjant poc a poc al instagram (cesc cots).

Salut !

crestadesalenques Sep 26, 2017

Llàstima que no ens vàrem veure. Una abraçada.

• deivids Sep 21, 2018

Avui he tingut el plaer de descobrir aquesta ruta. Quina gran troballa!!! Poder pedalar per aquests entorns és brutal. La pujada fins a la Serra Maury ja és un bon port amb 13km de pujada progressiva. La baixada pel corriol cap al refugi, de lo millor del Pirineu ,curt però espectacular.
    Tal com dius el primer tram del GR és una mica emprenyat de pujar i baixar de la bici però després és torna molt agraït. La pujada la Puig de Pam ja hi he arribat una mica fos i he pedalat una mica la principi i la part final, la gent forta potser amb un parell de petits trams a peu ho pot aconseguir.
    La part més bèstia d'aquesta ruta és la baixada del cim a la cabana, impressionant , dura, difícil i esgotadora, té tanta pendent que em queien les coses de les butxaques de l'esquena!!. Anar amb una doble suspensió és interessant per aquesta ruta.

La zona del Puig de Pam sense cap corriol de pujada ni de baixada és l'expressió màxima de llibertat amb una BTT.

Realment vas fer una molt bona troballa, et felicito!!!

Cesc Cots Sep 24, 2018

Hei, que bé que t'hagi agradat !!! la baixada del Pic de Pam és especial, per això la vaig catalogar de molt difícil, perque hi ha un sert risc de baixar.......rodolant !!!

Jo vaig amb doble suspensió, sobretot per protegir l'esquena dels continuus cops. No m'imagino fer-ho només amb suspensió devantera.

Salut !!!

atriquell May 12, 2019

Hola,
    sembla molt interessant! Som una colla poc amics de les pistes, i com per aquesta zona fins ara només hem trobat referències de rutes molt pisteres, volia saber si em podeu dir (ni que sigui de forma aproximada), el percentatge de pista, corriol i carretera que ens trobariem.

Gràcies per avançat!

crestadesalenques May 12, 2019

Ruta d'aproximació i de tornada pistera i amb un petit tram d'asfalt. La volta per la zona de camporells trialera, corriols i amb una baixada salvatge. És molt recomenable per gent aventurera que li agradi gaudir del paisatge.

atriquell May 12, 2019

Moltes gràcies per la aclaració. Ens ho mirem en detall, gràcies!!

Cesc Cots May 15, 2019

Hola Atriquell, el començament de la ruta és una pista fàcil però amb un paisatge molt bonic, després, fins al Pic de la Serra de Maury sí que hi ha una part de pista que puja i puja, però un cop arribes a dalt i veus tot el Cercle de Camporrells, i baixes vins els seus llacs veus que ha valgut la pena, i a partir d'aquí....pista pista ja en trobareu poca, de fet de vegades ni trobareu ni corriols, ja que la pujada i baixada del Pic de Pam són inexistens, intuició i a la baixada...simplement anar en compte de nos sortir disparat per sobre el manillar.

Ara però encara trobareu una mica de neu. Potser millor esperar al Juny.

Que la disfruteu !!!

atriquell Jun 8, 2019

Mooooolt xula!! Ens ho hem passat pipa! Efectivament és més ciclable del que podria semblar sobre mapa, i la pujada al Pic de Pam no és fa pesada ja que traginar la bici pel llom és força fàcil.

Feta a ritme tranquil (ens esperen dos dies més de BTT), 5h30m + parades

Gràcies per compartir la ruta!

• Photo of Vinyau
    Vinyau Sep 9, 2019

Fa dos caps de setmana la vam fer, molt maca i tot i q alguns trams no ciclables, val molt la pena fer-la. Rutes amb btt aquestes alçades ha se sap q algun tram no serà ciclable. Però les vistes ho compensen tot , ruta molt completa. Trams de pista, tècnics , corriols i carretera (molt poca). Gràcies !