La Thuile - Col des Chavannes - Val Veny

Photo ofLa Thuile - Col des Chavannes - Val Veny Photo ofLa Thuile - Col des Chavannes - Val Veny Photo ofLa Thuile - Col des Chavannes - Val Veny

Very difficult
September 3, 2016
August 2016

•   4.3 1 review

near La Thuile, Valle d’Aosta (Italia)

Sortida circular des de La Thuile amb trams cicloalpinistes amb porteig (Colle di Youlaz).

Sortint de La Thuile remuntem per carretera i el desnivell cada cop s'accentua més arribant a un 10% sostingut amb curts descansos dins de la vall de Chavannes. Es deixa fer molt bé donat el bon estat de la pista que a partir de la cota 2450 es transforma en camí i coronem el Col des Chavannes per un esplèndid corriol a 2600m. Espectaculars vistes del Massís del Mont-Blanc (Monte Bianco) i les glaceres que es despengen com la de Miage.

Iniciem el primer descens que a excepció dels primers metres és ciclable en un 99%. Cal vigilar ja que les esllavissades s'han endut el corriol en petits trams i d'altres han quedat convertits en mini-tarteres. La trialera ens deixa en la preciosa Val Veny on un senderó sense cap complicació tècnica ens apropa al Rifugio Elisabetta que queda elevat i té un curt tram que costa molt de remuntar. Aprofitar per recarregar les forces i admirar l'Aiguille des Glaciers i una de les seves glaceres que tenim a tocar.

Continuem baixant per trialera pedregosa fins al fons de la vall on trobem el Lago Combal i un espectacular duesaigües on convergeixen les del llac amb les de la glacera de Miage; una de les més grans dels Alps i que prové directament del cim del Monte Bianco.

El darrer terç de la ruta és només per a experts o amb una moral de ferro. Molt dur ja que hem de remuntar 660 metres verticals en pocs quilòmetres (de 2000 a 2660m) i els darrers 200 portejant la bici. D'entrada anem pel senderó del TMB (Tour del Mont-Blanc) que es deixa fer ben poc al principi (Arp Vielle) però que a mesura que guanyem cota suavitza la duresa i el desnivell: fins i tot tenim un breu descens.

Arribats a la cota 2450 tenim el desviament cap al Colle di Youla (o Youlaz) que pràcticament tot s'ha de fer a peu amb trams que superen el +40% de pendent, camí extremadament fragmentat i que podem catalogar com a cicloalpinisme pur i dur. L'esforç és gran però compensa ja que després tenim una llarga baixada (1h) pel Col d'Arp i fins a La Thuile combinant tot tipus de terrenys: trialera, prat alpí, pista forestal, carretera i per últim un divertit senderó que forma part del Tor des Geants i que ens deixa en la part baixa del poble estalviant-nos creuar els perillosos túnels.

Cal vigilar en el descens del Col d'Arp ja que ens vam trobar amb una gran quantitat de vaques però també de braus... alguns amb ganes de "jugar". Imagino que ens van trobar salats i això els torna boixos. Aneu amb compte!

Ruta èpica alpina que és tot un regal pels sentits.

RELIVE: https://www.relive.cc/view/747725762

La Thuile - Chavannes - Val Veny / Alps MTB 2016 from bttmania.org on Vimeo.

1 LA THUILE

9 DRETA TMB A PEU

10 BICI OK

11 A PEU FINS AL COLL

Ull; molt dífícil pel desnivell i l'estat del camí... extremadament fragmentat. Aprox. 40/50 minuts portejant la bici

PictographPhoto Altitude 0 ft

giannico Mar 29, 2017

fatto al contrario, partendo da P s Didier

• 27Ets May 7, 2023

Ciao per caso l'hai fatto di recente(estate scorsa)? Sembra proprio un bel giro