La Serra del Tallat - PR®-C58 - Rocallaura - Montblanquet - Santuari del Tallat

Photo ofLa Serra del Tallat - PR®-C58 - Rocallaura - Montblanquet - Santuari del Tallat Photo ofLa Serra del Tallat - PR®-C58 - Rocallaura - Montblanquet - Santuari del Tallat Photo ofLa Serra del Tallat - PR®-C58 - Rocallaura - Montblanquet - Santuari del Tallat

June 7, 2021
May 2021

near Rocallaura, Catalunya (España)

Turisme Urgell us proposa la ruta en modalitat "BTT o Gravel": "Serra del Tallat– Rocallaura – Montblanquet - PR®-C58"

És un recorregut de 17 km amb 410 m de desnivell positiu acumulat i classificat com a difícil. Es tracta d’una ruta circular amb inici i final a Rocallaura i pensada per seguir-la en el sentit contrari a les agulles del rellotge. Aquesta ruta també es pot fer a peu, ja sigui caminant o corrent.

El recorregut seguit en sentit contrari a les agulles del rellotge us permetrà conèixer la població de Rocallaura i Montblanquet i el seu entorn marcat per la proximitat a la serra del Tallat. Es tracta d’una ruta amb certa intensitat física a causa de les pujades llargues que la formen i també el terreny de difícil progressió que s’hi pot trobar.

Aquesta ruta té un desnivell positiu acumulat d’uns 410 metres, que requereixen un bon estat físic per poder-los assolir sense problemes. Inclou pujades llargues i intenses, així com trams de difícil progressió i amb certa dificultat tècnica. Si no estem acostumats a afrontar aquest tipus de pendents, possiblement haurem de baixar de la bici en algun moment puntual. Les dues poblacions que visita aquest recorregut són petites, singulars i amb molt d’encant; us recomanem que al mateix passar, hi feu una visita. Cal destacar especialment la bellesa de l’entorn d’aquesta ruta que passa per camins rodejats de boscos i molt poc transitats. Alguns d’aquests camins compten amb baixades molt assequibles i divertides, amb vistes a la Conca de Barberà, l’Urgell i les Garrigues, que fan que aquesta ruta sigui variada i divertida.

Seguiu llegint per a una descripció més acurada de la ruta!

Aquesta ruta de 17 quilòmetres té l’inici a Rocallaura, al carrer de l’Eixida, on podem trobar una plaça arbrada. La zona és accessible amb cotxe i disposem d’espai per aparcar a la mateixa plaça, així com també en diversos carrers propers.

Començarem la ruta dirigint-nos cap al carrer Major i farem una visita turística per Rocallaura tot passant pel carrer de Prat de la Riba i la plaça de la Vila abans de baixar pel carrer Major i el carrer del Tallat fins a la LP-2335. Demanem precaució abans de creuar aquesta carretera. Seguirem pel camí asfaltat dels Hostalets que ens portarà fins a una bifurcació, girarem a la dreta i començarem a pujar la serra del Manantial per un camí de terra. Al quilòmetre 2.9 trobarem una cisterna construïda amb pedra seca molt bonica i plena d’aigua. Antigament els pagesos devien utilitzar l’aigua d’aquesta cisterna per abeurar els animals.

Seguirem pel camí de Montblanquet tot passant per camins rodejats de bosc i resguardats del sol, fins arribar a Montblanquet. Entrarem en aquesta població pel carrer Major i seguirem pel carrer de la Creu passant pel davant dels rentadors . Seguirem per un camí que ens portarà a descobrir l’obac de la Font Vella i continuarem pujant pel camí de Senan fins a trobar la central eòlica de la serra del Tallat. En aquest punt haurem assolit el nivell més alt del recorregut.

Seguirem iniciant el divertit descens pel fondo de Blancafort fins arribar al cap del Coll, des d’on podrem gaudir d’unes fantàstiques vistes a la Conca de Barberà. Continuarem per la Carrerada, per uns camins que ens portaran fins al peu del Santuari del Tallat (s.XIV). Just abans d’arribar al santuari, hi ha un tram de camí de pujada que és de molt difícil progressió i que segurament ens farà baixar de la bici per poder seguir avançant. Després de passar pel santuari, iniciarem un descens que ens portarà altre cop fins al camí dels Hostalets, el camí asfaltat que mencionàvem a l’inici. Desfarem el recorregut inicial tot creuant l’ LP-2335 -demanem precaució a l’hora de creuar aquesta carretera-, i arribarem al nostre punt final del recorregut al carrer de l’Eixida.

Tot un descobriment de recorregut que sense cap mena de dubte us recomanem des de Turisme Urgell. És ideal per passar una estona agradable amb la família o els amics mentre descobriu amb bicicleta la comarca de l’Urgell.