LA SENIA, Rossell-Vallibona-Pobla Benifassà-Ballestar

Photo ofLA SENIA, Rossell-Vallibona-Pobla Benifassà-Ballestar Photo ofLA SENIA, Rossell-Vallibona-Pobla Benifassà-Ballestar Photo ofLA SENIA, Rossell-Vallibona-Pobla Benifassà-Ballestar

April 21, 2010
March 2010

near Les Cases del Riu, Valencia (España)

CATALÀ:
Ruta de considerable distància i desnivell, dos factors que donen com a resultat una ruta de nivell dur.
A partir de l'Rossell, la ruta discorre per zones molt aïllades i paisatges salvatges, podem veure gran quantitat de cortijos, rústics i abandonats.
Molt dura i amb forts pendents la pujada cimentada al Turmell. La recompensa, la tenim en el magnífic i llarg sender PR que baixa fins Vallibona, en molt bon estat, permetent un descens ràpid i divertit.
La segona pujada forta, sortint per GR des Vallibona es fa llarga i dura.
El Sender que baixa al Mas de la Pastora no està molt net i és perdedor, no s'ha de perdre de vista el track del GPS.
El Sender que baixa de Ballestar al Riu de la Sènia, antic camí empedrat, discorre per una zona de barranc molt espectacular que mereix la nostra atenció. L'empedrat del sender ens fa aplicar totes les nostres habilitats per poder avançar sobre la bici.
L'últim sender pel Pantà d'Ulldecona no és massa adequat per a la BTT, ja que disposa de força trams d'escales, que ens obliguen a empènyer la bici.

ESPAÑOL:
Ruta de considerable distancia y desnivel, dos factores que dan como resultado una ruta de nivel duro.
A partir del Rossell, la ruta discurre por zonas muy aisladas y paisajes salvajes, podemos ver gran cantidad de cortijos, rústicos y abandonados.
Muy dura y con fuertes pendientes la subida encementada al Turmell. La recompensa, la tenemos en el magnífico y largo sendero PR que baja hasta Vallibona, en muy buen estado, permitiendo un descenso rápido y divertido.
La segunda subida fuerte, saliendo por GR desde Vallibona se hace larga y dura.
El Sendero que baja al Mas de la Pastora no está muy limpio y es perdedor, no hay que perder de vista el track del GPS.
El Sendero que baja de Ballestar al Río de la Sènia, antiguo camino empedrado, discurre por una zona de barranco muy espectacular que merece nuestra atención. El empedrado del sendero nos hace aplicar todas nuestras habilidades para poder avanzar encima de la bici.
El último sendero por el Pantano de Ulldecona no es demasiado adecuado para la BTT, ya que dispone de bastantes tramos de escaleras, que nos obligan a empujar la bici.