La Selva - l'Aleixar - Alforja - Puigcerver - la Selva

Photo ofLa Selva - l'Aleixar - Alforja - Puigcerver - la Selva Photo ofLa Selva - l'Aleixar - Alforja - Puigcerver - la Selva Photo ofLa Selva - l'Aleixar - Alforja - Puigcerver - la Selva

May 11, 2015
May 2015

near La Selva, Catalunya (España)

Anada i tornada des de la Selva del Camp fins al peu del Puigcerver. A Almoster tiro cementiri amunt cap al mas d'Alimbau i al coll de Sant Joan; però, abans d'arribar-hi, baixo per un senderonet cap al camí de les Aixetones per anar cap al camí de Reus a Prades. Però trenco ràpidament cap al barranc del Salt per un senderó ciclable molt divertit, per entre el bosc. Salt avall i encabat amunt cap a l'Aleixar. De l'Aleixar a Portugal i Alforja. La pujada al Puigcerver, molt dreta, però encimentada en els trams més costeruts. Quan sóc a dalt, em quedo a un minut de l'ermita, però ja se'm fa tard; en tot cas, la visita a la miranda del Puigcerver val la pena. Tiro cap al coll d'Alforja per baixar altra vegada cap a Alforja. També es pot pujar per on baixo, però, tot i ser una mica més planer (una mica) no fa de tan bon pujar (còrrecs, arena, pedres, etc.). Torno a l'Aleixar pel mateix camí però encabat enfilo cap al mas de Borbó, una pujada que, a aquella hora, se'm fa tan costeruda com la del Puigcerver. Del mas de Borbó a la Selva, un passeig.

A l'esquerra, pujada molt dreta però de bon fer. A la dreta, més difícil però una mica més planera (si tenim en compte el total fins al Puigcerver).

Pujant cap al Puigcerver

Uns que fan parapent als cingles de la Mussara.

No m'havia fixat mai que pujant per aquí es veia ja el Montsant.

Riudecols o Puigcerver

Pel camí de l'esquerra es baixa cap a Riudecols.

Si vols arribar a l'ermita i a la miranda, recte. Si vols enfilar cap al coll d'Alforja per anar tornant, dreta. És un camí planer per on passen cotxes i tot.

Fins al coll d'Alforja o avall cap a Alforja

Si agafes el camí de la dreta em sembla que baixes ja cap al poble. Jo vaig seguir fins al coll.

Puigcerver

Coll d'Alforja: porta del Priorat

La vista del Montsant des d'aquí és sempre una cosa que no t'esperes. De fet, som al límit del Camp i el Priorat. En una de les fotos es veu la Morera de Montsant, al peu de la Serra Major. El camí que tira avall cap a Alforja és el que es veu a l'esquerra de la primera foto.

A tocar del mas de Borbó. Em sembla que no havia desitjat mai tant arribar a l'ombra de l'alzina del mas de Garrut.