La Portals de Montserrat 2014

April 14, 2014
April 2014

near Collbató, Catalunya (España)

Collbató- Can Maçana- Marganell- Can Martorell- Monistrol de Montserrat- La Puda- Can Roca- Collbató

KM (56) Desnivell (1561) Temps (3:56) KM/h (14) Pulsacions (153) IBP (130)
Corriols i trialeres (5%) Pista (75%) Asfalt (20%)

La Portals és una cursa popular que dona la volta a la magnífica muntanya de Montserrat amb un recorregut que ens brinda unes vistes precioses de la peculiar muntanya. La cursa varia en petits trams any rere any i enguany han preparat una darrera pujada que feia patir als que anaven més justos. De totes maneres és una cursa apte per a gairebé tots els nivells. Malgrat el seu quilometratge, no hi ha pràcticament cap rampa dura i la majoria de cursa transita per còmodes pistes que no et demanen donar el màxim. Les trialeres i els corriols brillen per la seva absència; ja se sap: event massiu per Parc Natural és incompatible.

RECORREGUT:

I arribava la prova de foc. Amb només 1 sortida en dos mesos m'he plantat a la sortida de La Portals a agafar ritmillo. Des del principi ja anava amb mentalitat de passeig i no he tingut problemes per acabar còmodament. La Portals comença com els darrers anys, amb l'assequible però llarga pujada a Can Massana (3km al 7%), sempre per pista semi pedregosa. Ostres quina calda! Remullada i baixada per asfalt en busca de la pista de baixada. Una pista ràpida i divertida ens deixa a Marganell, on tornem a endinsar-nos a la muntanya (4km al 6%) amb un pendent constant i alternant terra i asfalt.

Tornem a encarar baixada per pista senzilla però un repechó trenca el ritme, la constant de la cursa. Arribem a Monistrol i ens endinsem pel bonic casc antic. El següent camí és el de La Puda, una lleugera baixada paral·lela al riu que acaba amb un bon repechó (0'5km al 10%). Anem a petar a la carretera general però per salvar la muntanya fem una còmode pujada per crta secundària (2km al 7%) que després suavitza en camí. Petites baixades ens ajuden a tombar la carena i una lleugera però pesada pujada ens deixa altre cop a Collbató.

• miki_y60 Sep 7, 2018

Hola,

aquesta ruta passa per un cami particular, no public, concretament per can martorell... Agrairiem que l'autor informes als usuaris, que es va deixar passar nomes un dia, el dia de la portals i mai mes.
    Hem penjat cartells de prohibit el pas, pero la gent amb l' excusa del track, no en fan cas. I hem de fer recular els ciclistes que fan cas omis.
    Reitero que esta prohibit el pas pel tram de can martorell i que seguirem actuant en conseqüència.