Photo ofLa Morera de Montsant-Escaladei-Mas St. Blai-Mas de'n Gil-Cornudella-St.Joan de Codolar-Maset de Farena-Morera del Montsant Photo ofLa Morera de Montsant-Escaladei-Mas St. Blai-Mas de'n Gil-Cornudella-St.Joan de Codolar-Maset de Farena-Morera del Montsant Photo ofLa Morera de Montsant-Escaladei-Mas St. Blai-Mas de'n Gil-Cornudella-St.Joan de Codolar-Maset de Farena-Morera del Montsant

April 6, 2021
April 2021

near la Morera de Montsant, Catalunya (España)

Seguirem la ruta proposada per Jamro amb diferències d'inici i petita variació de recorregut.
33 km amb 1100 m de desnivell acumulat.
Ruta on només farem 3km d'asfalt i gràcies! Això sí, hi han trams de pista encimentada.
Abunden els corriols més o menys ciclables i altres en que per no acabar al traumatòleg haurem de posar peu a terra, però això, com tot, va a nivells de destresa!
Només sortir de Morera trencarem a la dreta per una pista que acabarà en camí que donarà a un altre pista...
Arribarem al forn de calç del Rosalí força ben conservat en una pista que aboca el nostre camí, però no seguirem per aquesta sinó per un altre camí adjunt que ens durà a La Pietat, lloc de repòs dels prelats construït el segle XVII promolguda pel Bisbe d'Urgell i que ara és de propietat privada i que sembla ser, que no hi ha interès i manera de posar-se d'acord per evitar el detiorament d'aquest lloc màgic envoltat d'arbres variats i centenaris!.
Arribarem a Escaladei primer Monastir Cartoixa iberic fundat pel rei Alfons I el cast al segle XII amb monjos vinguts de Provença. Esta continua restauració, és pot visitar.
D'aquí tornarem cap a Morera per una altre pista amb trams de complicada i forta pujada enllaçant més amunt amb un tram que en fet de baixada per acabar arribam per una altre pista a Morera. D'aquí agafaren per variar un altre pista que deixarem per un corriol complicat que ens durà al Mas de Sant Blai, antic monastir de dones cirstencenses que va funcionar uns tres segles i que quan el van deixar es vam repartir els bens entre la Cartoixa d'Escaladei que és va quedar amb la propietat i Santes Creus que sembla ser que es va quedar amb algo més que els bens, com ara, el claustre que van desmontar i traslladar a Santes Creus. Ara ho te una inmobiliaria de Canaries que ho venc per un milió de € amb 100 hectàrees de terreny.
Seguim baixant fins al Mas d'en Gili continuant per una bona pista amb camps de vinyes fins a Cornudella del Montsant. Pasem el poble i en una mena de rotonda girem a l'esquerra per una pista encimentada fins a St.Joan Petit desvian-nos de la ruta proposada cap a St. Joan de Codolar on viu una ermitanya des de fa 44 anys.
Seguirem el GR174 més o menys ciclable fins a la Roca del Pare nostre on baixarem abruptament caminant fins agafar de nou el camí dels cartoixants on de nou podrem ciclar per un corriol entre vinyes i arbres de fruita seca fins que es complica el corriol en pujada fins arribar a la carretera. Que poc rodarem ja que ens tornarem a ficar entre vinyes del Celler Ametller començan aquí uns corriols per una zona molt tupida on hauren de posar peu potser mases vegades. Al final d'aquest precios però tortuos camí arribem de nou a la carretera que ja no deixarem fins arribar-nos a Morera del Montsant.
A gaudir!

PictographRuins Altitude 1,830 ft

Forn de calç

PictographRuins Altitude 1,881 ft

Racó molt maco amb arbres variats centenaris

PictographPhoto Altitude 0 ft

• Photo of Flipot
    Flipot Apr 16, 2022

Ens han agradat molt els indrets per on passa aquesta ruta, una mica exigent però paga la pena per la descoberta d'aquests paisatges tant bonics