La Hulpe MTB 37km

March 13, 2022
March 2022

near La Hulpe, Wallonia (Belgique)

Grafheuvels

Nabij het kruispunt van de Tumuliweg en de Tweebergenweg liggen twee tumuli of grafheuvels. Zoek naar een langwerpige heuvel en een tweede zo goed als ronde heuvel. SInds 2007 zijn deze heuvels beschermd als archeologische vindplaatsen.

Auteur: Dromos
Meer informatie

Kasteel Drijborren met vooraan de vijver en een overslagbeek

Meer informatie

Drieborrenweg, kronkelend langs een omgevallen boom

Meer informatie

Kruispunt Damenrustdreef - Willeriekendreef (dwars pad vooraan), richting Waversesteenweg E411

Kruispunt Damenrustdreef - Willeriekendreef (dwars pad vooraan), richting Waversesteenweg en E411

't Vijverke langs de RO tussen de Tervurenlaan en de E411

Meer informatie

Arboretum Tervuren, noordoostelijke doorgang naar open grasvlaktes in het bos

Meer informatie

Groene passage onder de Leopold-II-laan (RO), richting Hertenlaan en Koningsvijvers

Meer informatie

Tunnel onder de E411 bekeken vanuit de tunnel onder de Hertenlaan. Bekijk de speciale boom die onder de E411 uitgegroeid is!

Meer informatie

Omgevallen boom over beek nabij de Molenweg

Splitsing in Varkensgat. Voor Trail in de bergop linkshouden

Splitsing in Varkensgat. Voor Trail in de bergop linkshouden. Voor één keer de rode paal niet volgen...

Meer informatie

Voor trail; komende van rechts, scherpe bocht naar links nemen

Voor trail: komende van rechts, scherpe bocht naar links nemen (noordoostzicht).

Meer informatie

Vijfsprong op de Meutedreef - Langestaartdreef - Vierarmendreef, noordwestzicht.

Vijfsprong op de Meutedreef (dwars op de foto)- Langestaartdreef (achteraan rechts) - Vierarmendreef (achteraan links), noordwestzicht.

Meer informatie

Solvay-park, 227 ha groot, op enkele plaatsen rondom het kasteel prachtig bezaaid met rododendron

Meer informatie

Trappenpartij met zicht op de Solvay-vijver en het Solvay-kasteel (aan de horizon)

Meer informatie

Trappenpartij daalt af in de Solvay-vijver

Kleine vijver

Kleine vijver vooraan en grote Grijzemolenvijver achteraan; daartussen de beek l'Argentine

Solvay-park

Solvay-park, 227 ha groot, op enkele plaatsen rondom het kasteel paden prachtig bezaaid met rododendrons

Meer informatie

Ondersteek onder RO (Sint-Jansbergweg)

Meer informatie

Houten brug over beek aan de hiel van de Ganzepoot

Het domein Solvay

Het domein Solvay, dat oorspronkelijk deel uitmaakte van het Zoniënwoud, werd in 1893 aangekocht door de industrieel Ernest Solvay, die het gebouw van zijn voorganger opnieuw inrichtte. Hoewel het gebouw zijn huidige aanblik dankt aan de tussenkomst van Armand, de zoon van Ernest, is het Armands zoon Ernest-John die het park aanlegt en er een opmerkelijke schatkist van zeldzame plantensoorten van maakt, delicate planten en dieren. Het domein is voortdurend opengesteld voor het publiek en biedt eveneens onderdak aan de Stichting Folon. Site geklasseerd (10 juin 1963) Uitstekende erfgoed uit Wallonië

Auteur: Wizpr.guide
Meer informatie

Oostelijke vijver van de Verdronken Kinderen, overloop met pad en omgevallen boom

Grote Tumulus

Derde vijver aan de Vuilbeek

Meer informatie

Ondersteek van de Tweebegenweg onder spoorlijn Bosvoorde Groenendaal, richting Vuursteenweg