La Gleva, Sorreig, Perafita, Sobremunt

Photo ofLa Gleva, Sorreig, Perafita, Sobremunt Photo ofLa Gleva, Sorreig, Perafita, Sobremunt Photo ofLa Gleva, Sorreig, Perafita, Sobremunt

December 28, 2013
December 2013

near Santa Cecília de Voltregà, Catalunya (España)

Sortim de la Gleva i anem a buscar l'inici del PR- C 46 que s'endinsa per la magnifica riera del Sorreig on el primer tram es corriol totalment ciclable i més endavant pista, passem per l'embassament i per diferents molins fins a les Fosses, aquí ens enfilem amunt fins a sortir a la carretera, en fem un tros; després pista; novament carretera i ens desvien per passar per l'església de Sta. Margarida de Vilaltella i d'aquí ja fins a Perafita, on varem fer una llarga parada.
Arrenquem novament per anar fins a Sobremunt, després per carena fins a Sta. Llúcia on hi ha unes vistes impressionants, novament per pista per més endavant desviar-nos per anar a St. Martí Xic, també un lloc encantador, podeu pujar a sobre el turó on hi ha les restes del petit castell de Voltregà. Retornem a la pista principal i ja baixem fins a la plana de Vic, però just abans d'acabar la ruta ens espera un tram de corriol curt però una mica tècnic i després fins a la Gleva.

Temps efectiu 4h. 15 min. La resta entre parades i a Perafita on varem fer una xocolata calenta amb coca mentre esperarem que s'espasses la pluja, després va tornar a sortir el sol i fins hi tot varem veure el Pedraforca des de Sta. Llúcia.

Ruta 99,8% ciclable, el principi i final corriol, la resta pistes, algunes quasi esborrades; i també algun tram d'asfalt i pista cimentada.

• Photo of J. Serra
    J. Serra Jan 25, 2014

Avui he fet la ruta.
    Boscbosc, gracies per compartir-la, m'ha agradat i he disfrutat molt amb aquesta ruta malgrat avui el temps no ha acompanyat massa, nuvol i bastanta boira. Nomes he fet una petita variant a l'arribada i en lloc de baixar per el Corral ho he fet per Serratosa i el Morral i d'aqui directa a casa (Sant Hipolit) en total he fet 42.5 Klm amb 3:10 hores sobre la bici i 3:38 en total, no he parat massa. Seguire les teves rutes aveure si en trobo un altre d'interessant com aquesta.
    Salut !!!!

• Photo of camo
    camo Jan 25, 2015

moltes gracies per la ruta!!
    ahir la vaig fer, la part de la riera es molt maca, vaig tenir el problema que despres de perafita cuan baixes desde Vilarasa era tot fang del que fa bola i amb vaig cansa moltisim i aixo que era baixada, pero molt bona ruta, anirem seginta que no es la primera que faig de les teves
    Salut i pedals

• Photo of fastramon
    fastramon Oct 27, 2019

vem fer la ruta a principi d'octubre, molt maca, la trialera final es va fer curta!!