LA FULIOLA-GUIMERÀ-FONOLLERES-LA FULIOLA 16-7-2016

July 16, 2016
July 2016

near La Fuliola, Catalunya (España)

Dissabte 16 de juliol de 2016
Avui surto sol. Demà no puc anar amb els fluixos perquè tinc una sortida amb la colla de Bellcaire, i, per això decideixo fer una de les rutes que els amics de La Fuliola van fer el 2015 per veure el meu estat de forma real. L'objectiu és fer més de 70 km i més de 700 metres de desnivell.
Surto a un bon ritme. La primera hora la faig a més de 20 km/hora. Després les pedres i les pujades augmenten, i el camí es transforma en un veritable trencacames. Arribo a Ciutadilla, on es passa vora el riu Corb fins a Guimerà. Aquí arriba la primera gran pujada del dia. Enfilo cap el castell per carretera i després per camí fins al cim de la serra. La pujada és del 13-14% durant almenys 2 km. Tinc por que les pulsacions em pugin per damunt del màxim, però veig que he guanyat capacitat coronària i puc fer la pujada sense perill. Fins a Granyena em queden 2 baixades i 2 pujades al 9%. Hi arribo molt bé. He vist que puc augmentar una mica el ritme sense que el pulsòmetre es dispari. Tinc les cames bastant bé i podria correr més, però he d'estar monotoritzant constantment el meu ritme cardíac.
Després d'un bon esmorzar, segueixo la ruta. Agafo un camí que no toca, i llavors decideixo no seguir per la carretera fins a Cervera i agafar el camí fins a Granyanella i Fonolleres. Passat aquest últim poble, el gurú Jordi Segarra m'obsequia amb la darrera pujada del dia. Sort que és per carretera i la carretera no cansa tant com un camí, però arribo al pont que travessa l'autovia mig fos. A partir d'allà em llanço contra el vent a un gran ritme cap a La Fuliola. A l'arribar em dono el gust d'assaborir un gran cafè i una mija hora de relax llegint el diari.
Les dades de la sortida són:
Temps en moviment 4 hores i 8 minuts.
Distància 70,1 km segons el GPS, 74 segons el comptaquilòmetres.