La bajada de La Costera de Otín.Rodellar. Sierra de Guara. Aragón

Photo ofLa bajada de La Costera de Otín.Rodellar. Sierra de Guara. Aragón Photo ofLa bajada de La Costera de Otín.Rodellar. Sierra de Guara. Aragón Photo ofLa bajada de La Costera de Otín.Rodellar. Sierra de Guara. Aragón

Experts only
January 17, 2022
August 2021

near Rodellar, Aragón (España)

Abans que res heu de saber que aquest recorregut és solament per a persones amb un nivell tècnic molt elevat. No ha de molestar haver de carregar la bici a l'esquena ni pedalar per corriols trencats tant de pujada com de baixada. Es pot fer amb bici elèctrica però, segons el meu company d'aventura, si és de 500W haureu de gestionar amb l'ECO i molt de talent la bateria.

El plat fort de la ruta és la baixada per "La Costera de Otín" una de les millors baixades que es poden fer i això sense considerar el paisatge ni l'entorn per on transcorre. Si tens sort pots ser testimoni del vol de l'Aufrany (Alimoche) el voltor més petit que podem trobar a la península ibèrica entre les agulles de roca anomenades "La Ciudadela"... però anem a pams!

La sortida és des de Rodellar. Baixem al riu, és la part més fàcil del recorregut. Molta gent que es preparen per escalar les parets del barranc i en poca estona ja ens carreguem la bici a l'esquena per pujar pel Barranc d'Andrebot o Las Gargantas durant una mica més de 30 minuts. Sort que això és al principi!

Arribem al despoblat de Nasarre havent passat a tocar del dolmen de la Losa Mora i d'aquí ja ens llepem els bigotis amb la primera baixada del dia fins al Riu Alcanadre que atravessem. Aquest és el principi del barranc anomenat Gorgas Negras i ens toca pedalar de nou, és tècnic. Som-hi!

Ja som a Bara i farà pujada fins passat Miz, més o menys uns 5 km. La traça us acostarà a una font amb no molt bona pinta però apta per reomplir d'aigua que ja fa falta perquè fa calor. Preneu l'aigua de la part tancada de la font on no hi poden beure els animals.

Anem fent baixada, molt xula, fins a Otín. Ja ens apropem al barranc del Riu Mascún però per fer-ho hem de remuntar una vegada més per corriol i de cop i volta... MAGIA!

Baixada amb molta pendent, moltes "Z", molta pedra solta, escales, risc a cada corba, un paisatge que talla l'alè, l'aufrany volant sobre els nostres caps, les agulles de pedra, la Ciudadela... Això és enduro, no és apte per a aficionats i dominar el cavallet amb la roda del davant és necessari per no baixar de la bici a cada corba. Brutal!

Si aconseguiu tancar aquest bucle arribareu amb cara de felicitat a Rodellar després d'haver fet un recorregut amb un 85% de corriol extremadament tècnic.