Photo ofL' Olleria- Port de la Serra Grossa- Xativa-l'Alcùdia-Xàtiva-Port de Canals-l'Olleria (Juan Eugenio Mompo 1erBat C 21-22) Photo ofL' Olleria- Port de la Serra Grossa- Xativa-l'Alcùdia-Xàtiva-Port de Canals-l'Olleria (Juan Eugenio Mompo 1erBat C 21-22) Photo ofL' Olleria- Port de la Serra Grossa- Xativa-l'Alcùdia-Xàtiva-Port de Canals-l'Olleria (Juan Eugenio Mompo 1erBat C 21-22)

September 26, 2021
September 2021

near L'Olleria, Valencia (España)

Abans de començar a descriure el recorregut de hui, vuic destacar que aquest recorregut es perfecte per començar a realitzar recorreguts llargs en bicicleta. Dit açò començem amb el recorregut.

Hem començat a la font vella de l'Olleria a les 7 del mati, per a evitar la calor del migdia, ja que aquesta pot influir molt en el rendiment del ciclista. Hem eixit d'olleria en direcció a Alfarrasí, on hem agafat la carretera de Bellús fins arribar al port de la Serra Grossa. Una vegada hem passat el primer portet, hem arribat a la ciutat de les mil fonts, on hem agafat la carretera direcció a València per arribar a Alberic. Despres hem passat per nombrosos poblets fins arribar al ansiat desti: el bar Ka Tere de l'Alcùdia on fan unes brases espectaculars. Si aneu recomane un entrepà de cansalà en botifarres ja que com ací no en fan en cap lloc. Una vegada eixim del bar, ens dirigim a Alzira, i en la rotonda del bingo anem cap ala calçada romana de la via augusta direccio a Xàtiva. Aquesta calçada encara és transitable, i personalment recomane passar per aquesta ja que no es molt transitada i està en molt bon estat. Després d'eixir de la calçada anem a l'Ènova, on agafarem la carretera direcció a Xàtiva, on després d'arribar ens dirigirem al Port de Canals, el qual requerix d'un gran esforç ja que compta amb pujades d'un 22%. Quan arribem al cim contemplem les vistes de la costera que ens oferix aquest paratje. Tot el que ens queda es baixada ja, així que ens llançem cap a l'Olleria per dutxar-nos i llevar-nos la suor de tot el matí pedalejant.

M'agradaría fer un xicotet incís per indicar-vos que caldria dur les botelles d'aigua ben plenes, ja que no hi han fonts pel recorregut (encara que si vullgueu pugeu entrar a algun dels pobles per beure), i també que porteu diners o esmorzar, ja que necessitareu recuperar en l'Alcùdia les caloríes perdudes.