Photo ofKPN - Pruszków - Zaborów - Roztoka - Leszno - Błonie - Milanówek - PKP - Piastów - Pruszków - 63 km Photo ofKPN - Pruszków - Zaborów - Roztoka - Leszno - Błonie - Milanówek - PKP - Piastów - Pruszków - 63 km Photo ofKPN - Pruszków - Zaborów - Roztoka - Leszno - Błonie - Milanówek - PKP - Piastów - Pruszków - 63 km

June 12, 2011
June 2011

near Piastów, Województwo mazowieckie (Polska)

Tym razem obrałem kierunek północny, a mówiąc ściślej tereny Puszczy Kampinoskiej, której nie odwiedzałem na rowerze od kliku lat. Tereny te są mi bardzo dobrze znane - kiedy mieszkałem jeszcze w Warszawie na Jelonkach objechałem je na rowerze i obszedłem pieszo wzdłuż i wszerz. Terenowy odcinek puszczański liczący ok. 20 km, a więc 1/3 dystansu, to niebieski, następnie żółty i zielony szlak do Roztoki i dalej czerwony przez masywny zespół wydm Dużej Góry i żółty do Leszna. Przejazd tymi szlakami pozwala poznać różnorodność Puszczy Kampinoskiej - od terenów bagiennych, poprzez łąkowe, na wydmowych i pagórkowatych kończąc. Reszta trasy prowadzi lokalnymi drogami asfaltowymi o małym i średnim natężeniu ruchu. Niestety, między Lesznem a Błoniem GPS zgubił fix'a i tę część śladu dorysowałem ręcznie - paradoksalnie sygnał zaniknął po wyjechaniu z gęstych terenów leśnych na otwartą przestrzeń :)
Statystyki trasy (także odcinkowe) i zdjęcia na waypoint'ach.

Szlaki oznakowane dobrze, są tablice kierunkowe w węzłach. Odcinek Leszno - Błonie prowadzi ponadlokalną drogą 579, na szczęście o dość umiarkowanym ruchu, ale poza weekendem jeździ nią pewno więcej ciężarówek.

Warto zwrócić uwagę i nawet zatrzymać się na chwilę w okolicach Obszaru Ochrony Ścisłej "Debły" i na wydmach Dużej Góry - miejsca te są zaznaczone na waypoint'ach.

PictographPhoto Altitude 311 ft

Zaborów

Odcinek Pruszków - Zaborów - 18,74 km, 55:27, średnia: 20,28 km/h (58:54, średnia: 19,09 km/h - z zatrzymaniami). Zdjęcia Zaborowa i okolic.

PictographPhoto Altitude 245 ft

Obszar Ochrony Ścisłej 'Debły'

Zdjęcia OOŚ "Debły" i okolic.

PictographMountain Bike Altitude 260 ft

Roztoka

Odcinek Zaborów - Roztoka - 10,49 km, 42:46, średnia 14,71 km/h (1:04:28, średnia: 9,76 km/h - z zatrzymaniami)

PictographPhoto Altitude 375 ft

Duża Góra

Zdjęcia kompleksu wydmowego Dużej Góry.

PictographPhoto Altitude 296 ft

Leszno

Odcinek Roztoka - Leszno - 9,93 km, 43:38, średnia: 13,65 km/h (1:06:10, średnia: 9,00 km/h - z zatrzymaniami)

PictographTrain Altitude 367 ft

Milanówek

Odcinek Leszno - Milanówek - 20,05 km, 59:08, średnia: 20,34 km/h (1:13:30, średnia: 16,37 km/h - z zatrzymaniami. Odcinek Milanówek - Piastów pociągiem.

Meta - Pruszków

Statystyki w/g Sigma Sport: 63,28 km, 3:34:30, średnia: 17,70 km/h, maksymalna: 30,57 km/h.