کوه سپیدار دوچرخه

February 18, 2022
February 2022

near Tang-e Rīz, Fars (Iran)

با ماشین دوچرخه ها رو به روستای تنگ ریز در پنج کیلومتری میمند انتقال دادیم بعد از زین کردن و تنظیم دوچرخه ها ساعت هفت و سی دقیقه پا در رکاب و به سمت دکل تلویزیونی کوه سپیدار حرکت کردیم از همان اول مسیر شیب خوب روبروی ما بود بعد از اینکه به پای کوه رسیدیم تازه کار شروع شده و سربالایی پشت سر هم پیچ پشت پیچ مسیر اصلا اجازه این رو نمی‌داد که نفسی تازه کنیم ۱۳۰۰متر رو توی ۱۴کیلومتر ارتفاع گرفتیم جاده بسیار عالی بود فقط بعضی از پیچ ها کمی ماسه ای بود که امکان داشت باعث زمین خوردن بشه در انتهای مسیر هم برف و منظره بی نظیر دشت میمند و از سمت شمال هم منظره آب سرد خفر را داشتیم که خستگی سفر رو از پا ها و جانمان پاک میکرد و کل مسیر رو یک ساعت و بیست دقیقه پیمودیم و برای پایین آمدن کل مسیر را ۲۵دقیقه فرود آمدیم مسیر برای پایین آمدن بسیار عالی و چالشی بود و لذت سفر رو دوچندان کرد .توجه توجه درمسیر بعضی از پیچ ها و مسیر ها ماسه ای هستند حتما برای ترمز گیری دقت کنید و سرعت زیادی نداشته باشید ممکنه نشه دوچرخه رو جمع کرد . در مسیر آب آشامیدنی نیست حتما اب کافی همراه ببرید . در کنار جاده کومه های محلی ها زیاد به چشم میخورد .