کاشمر به گناباد

December 14, 2020
December 2020

near Kāshmar, Razavi Khorasan (Iran)

کاشمر به گناباد
طبق معمول صبح زود از خواب بلند شدیم (۵:۳۰)وپس از خوردن یه فنجان قهوه وچای وصبحانه ، ساعت هفت به راه افتادیم ، برف وباران دیشب همه جا را خیس کرده بود واین نمناکی به رطوبت هوا افزوده بود وپیامد ان سرمایی بود که مثل چاقو به صورت میخورد وهمینطور که حرکت میکردم کورسویی از خورشید هم دیده میشد وارام ارام هوا کمی گرمتر میشد ولی باد مانع از این حس خوب افتاب میشد واز شهر که بیرون رفتیم تپه وماهور مسیر جلوه زیبایی داشت وهرچقدر از صبح فاصله میگرفتیم گرمای هوا بیشتر میشد اما دمای احساسی خیلی پایینتر از صفر بودوپس از طی ۵۰ کیلومتر از مسیر فرعی به مسیر اصلی گناباد رسیدیم وازاینجا به بعد باد سرد به قدرتش میافزود ومیافزود وپس از ۸۰ کیلومتر به یک کارگاه راهسازی برخوردیم که خوشبختانه از تنها نگهبانش خواهش کردیم که اجازه بده که نهار را انجا بخوریم وپیرمردانگار که ماهها بود کسی راندیده بود مارا به یک اطاقی برد که بخاری هم داشت وگفت همینجا هم میتونید شب بمونید .پس از خوردن نهار به راه افتادیم وبیست وچند کیلومتر بعد در یک مسجد سرد لنگر انداختیم