کهندان ،نویس ،انجیله، قاهان در منطقه تفرش ، tafresh -iran

Photo ofکهندان ،نویس ،انجیله، قاهان در منطقه تفرش ، tafresh -iran Photo ofکهندان ،نویس ،انجیله، قاهان در منطقه تفرش ، tafresh -iran Photo ofکهندان ،نویس ،انجیله، قاهان در منطقه تفرش ، tafresh -iran

February 3, 2021
February 2021

near ‘Abdolābād-e Bālā, Markazi (Iran)

این مسیر را که گروه گردنه مه آلود تقریبا قسمتی را از آن را رفته بودند چند مدتی ذهنم را مشغول کرده بود وما هم از گزارش خوب دوستان استفاده کرده و با دوستانم برنامه را در میان گذاشتم شش نفر اعلام آمادگی کردنند ، تدارکات و برنامه ریزی انجام شد روز جمعه ساعت پنج صبح همه دوستان دوچرخه سوار محل قرار حاضر شدند ماشین ونی که شب قبل بار بند دوچرخها را روی بار بند ماشین نصب کرده بودم به موقع آماده بود دوچرخها را نصب کرده به طرف شهرستان تفرش حرکت کردیم .به خاطر حفظ روشهای حفاظتی برای کرونا

کوید ۱۹ مجبور بودیم داخل ماشین ماکس دهنی بزنیم بعضی دوستان کمی خوابیدند . بعضی در مورد برنامه صحبت می کردند با عبور از شهرستان تفرش به طرف جاده تهران رفته و ساعت هشت به گردنه عبدالله آباد رسیدیم اینجا ابتدای مسیر رکاب زنی بود دوچرخه ها را آماده کرده با راننده قرارگذاشتیم در جاده ساوه سه راهی قاهان ساعت
چهار منتظر باشد .
همان طور که دوستان گروه دوچرخه سوار گردنه مه آلود توصیف

کرده بودند روستای های بسیار زیبا و خلوتی در مسیر بو د جاده خاکی هم فقط در اختیار ما بود به ندرت وسیله نقلیه از آن عبور می کرد 30 /8بعداز جدا شدن از ماشین سر بالایی جاده را طی مسافت5 کیلومتر تا ارتفاع 2704 متری از سطح دریا که بالاترین ارتفاع جاده ای استان مرکزی بود به نرمی هم رکاب زدیم هم صحبت میکردیم بعضی وقتها هم دوستان از مناظر طبیعی و زیبا عکس می گرفتند البته به صورت پراکنده چون در طبیعت منطقه جو گیر شده بودیم تا به گردنه رسیدیم ساعت 15/9
این جا چندعکس گروهی گرفتیم

به طرف روستای کهندان رکاب زدن پیمودیم .
کیلومتر 12 مسیر : حدود ساعت ده برای صرف صبحانه محل مناسبی زیر سد کوچکی کنار چشمه و درختان پیدا و به مدت نیم ساعت مشغول به صرف صبحانه بودیم
ساعت ده و نیم حرکت گروه از میان کوچه باغهای منطقه شروع بعد از عبوراز میان باغ ها و درختان بسیار زیبا پاییزی به روستای رسیدیم راس ساعت45/10به روستای کهندان تقریبا کیلومتر 15مسیر
همان طور که دوستان گروه دوچرخه سوار گردنه مه آلود توصیف

از کهندان تا روستای ونان 3کیلومتر بود که به علت سرازیری و سرعت زیاد7دقیقه زمان برد
بعد از عبور از روستای ونان تا شهرک نویس کنار باغهای منطقه عکاسی کردیم کلی وقتمان صرف شد ساعت 50/11دقیقه در کیلومتر 25مسیر
حدود 1.5 کیلومتر بعداز نویس به طرف

انجیله به چهار طاقی ساسانی رسیدیم کلی عکس و فیلم گرفتیم وبعد به کف رودخانه برگشتیم .
تقریبا ساعت 50/12 به طرف روستای انجیله حرکت کردیم در مسیر در کیلومتر 30 به روستای زیبای کاسوا رسیدیم بعد از عبور از این محل در کیلومتر 32ساعت 40/13 دقیقه به روستای انجیله رسیدیم

نرسیده به شهرک قاهان کنار یک استخر پر آب دوستان ناهار را نوش جان کردند
کیلومتر43 و ساعت3 بعد از ظهر

بعداز صرف نهار و چای به طرف محل قرار حرکت و با عبور از شهرک قاهان ساعت 4 بعد از ظهر به سه راهی جاده ساوه، قاهان ، سلفچگان رسیدیم اینجا دوچرخه ها روی بار بند ماشین ون نصب و دوستان کلی هم انار خریدند وهم کلی میل کردن در این مکان به علت نزدیکی به باغ های انار قیمتها مناسب بود رب انار

و لواشک انار هم فراوان
دوستان دوچرخه سوار همگی سوار ماشین شدند و به طرف اراک حرکت کردیم

سراسر دره درختان با برگهای پاییزی و رنگارنگ زیبایی خاصی داشت

شرکت کنندگان دوچرخه سواری
آقایان: نحوی، روشن ، شریفی، حسینی ، صالحی ، هاشمی

Photo ofسه راهی جاده قدیمی تفرش به تهران و مسیر کهندان Photo ofسه راهی جاده قدیمی تفرش به تهران و مسیر کهندان Photo ofسه راهی جاده قدیمی تفرش به تهران و مسیر کهندان

سه راهی جاده قدیمی تفرش به تهران و مسیر کهندان

و ساعت هشت به گردنه عبدالله آباد رسیدیم اینجا ابتدای مسیر رکاب زنی بود دوچرخه ها را آماده کرده با راننده قرارگذاشتیم در جاده ساوه سه راهی قاهان ساعت چهار منتظر باشد

بالاترین نقطه مسیر

سر بالایی جاده را طی مسافت5 کیلومتر تا ارتفاع 2704 متری از سطح دریا که بالاترین ارتفاع جاده ای استان مرکزی بود به نرمی هم رکاب زدیم هم صحبت میکردیم بعضی وقتها هم دوستان از مناظر طبیعی و زیبا عکس می گرفتند تا به گردنه رسیدیم ساعت 9/15 این جا چندعکس گروهی گرفتیم

شیب تند گرده کهندان

شروع برنامه کمی مشگل شده بود چون گروه از چشم انداز ارتفاع سیر نشده عکاسی دوستان گل کرده بود . سرانجام استارت زده شد مسیر را با شیب کم و زیاد به طرف روستای کهندان رکاب زدن پیمودیم .

پایین گردنه

بازم اینجا برای عکاسی دوستان توقف کوتاهی داشتند

محل صرف صبحانه

کوچه باغها بسیار زیبا

بازم توقف برای عکاسی

009 روستای کهندان

010روستای ونان

011 نزدیک نویس

بعد از عبور از روستای ونان تا شهرک نویس کنار باغهای منطقه عکاسی کردیم کلی وقتمان صرف شد همان طور که دوستان گروه دوچرخه سوار گردنه مه آلود توصیف کرده بودند روستای های بسیار زیبا و خلوتی در مسیر بو د جاده خاکی هم فقط در اختیار ما بود به ندرت وسیله نقلیه از آن عبور می کرد

012شهرک نویس

ساعت 50/11دقیقه در کیلومتر 25مسیر در شهرک نویس وسط میدان کمی با اهالی نویس گفتگو و احوالپرسی و جویای آدرس شدیم قرار شد بعد از باز دید از چهار طاقی ساسانی تا روستای انجیله رکاب بزنیم و بعد به طرف قاهان و جاده ساوه محل قرارمان با خودرو ون برویم

PictographRuins Altitude 6,130 ft

013 چهار طاقی ساسانی

حدود 1.5 کیلومتر بعداز نویس به طرف انجیله به چهار طاقی ساسانی رسیدیم کلی عکس و فیلم گرفتیم

014 کف رودخانه وچشمه اب

وبعد به کف رودخانه برگشتیم . در کنار چشمه آب و برکه بسیار زیبا کمی استراحت و نماز و بررسی دوچرخه ها حدود ۱ ساعت در این محل که کیلومتر 28 مسیر امروز بود سپری کردیم

015 روستای کاسوا

016 ابتدای روستای انجیله

بعد از عبور از این محل در کیلومتر 32ساعت 40/13 دقیقه به روستای انجیله رسیدیم

PictographDead-end street Altitude 6,575 ft

017 روستای انجیله

از نویس تا انجیله سربالایی با جاده آسفالت و بسیار خلوت بود بعداز عکس یادگاری در روستا مسیر برگشت را با سرعت زیاد به طرف کاسوا . نویس به طرف قاهان حرکت کردیم تمام مسیر سرازیری بود کلی دوستان لذت بردند

018 مل صرف ناهار

مسیر برگشت را با سرعت زیاد به طرف کاسوا . نویس به طرف قاهان حرکت کردیم تمام مسیر سرازیری بود کلی دوستان لذت بردند نرسیده به شهرک قاهان کنار یک استخر پر آب دوستان ناهار را نوش جان کردند کیلومتر43 و ساعت3 بعد از ظهر

019 نزدیک قاهان

بعداز صرف نهار و چای به طرف محل قرار حرکت و با عبور از شهرک قاهان

020 نزدیک سه راهی ساوه

این برنامه یک روزه با کمک همه دوستان به خوبی اجرا شد حدود ۲۵کیلومتر جاده خاکی و ۳۵کیلومتر آسفالت و تقریبا در تمام مسیر آنتن موبایل بر قرار بود روستا های خلوت با ساختمانهای متنوع قدیمی و جدید اکثرا سقف ها شیروانی رنگارنگ. سراسر دره درختان با برگهای پاییزی و رنگارنگ زیبایی خاصی داشت شرکت کنندگان دوچرخه سواری آقایان: نحوی، روشن ، شریفی، حسینی ، صالحی ، هاشمی

Photo of021 انتهای مسیر بعد از تقریبا 60 کیلومتر Photo of021 انتهای مسیر بعد از تقریبا 60 کیلومتر Photo of021 انتهای مسیر بعد از تقریبا 60 کیلومتر

021 انتهای مسیر بعد از تقریبا 60 کیلومتر

و با عبور از شهرک قاهان ساعت 4 بعد از ظهر به سه راهی جاده ساوه، قاهان ، سلفچگان رسیدیم اینجا دوچرخه ها روی بار بند ماشین ون نصب و دوستان کلی هم انار خریدند وهم کلی میل کردن در این مکان به علت نزدیکی به باغ های انار قیمتها مناسب بود رب انار و لواشک انار هم فراوان دوستان دوچرخه سوار همگی سوار ماشین شدند و به طرف اراک حرکت کردیم تقریبا نیم ساعت دوستان مسیر و برنامه را مرور و برای برنامه آینده پیشنهاداتی داشتند تمام افراد سرشو تو گوشی و عکساشون را برای همدیگر اشتراک گذاشته کلی از مسیر تعریف می کردنند بعد از مدتی فقط راننده بیدار بود البته نمی دونم چون خودم هم خوابم برد یه خواب راحت چون شب قبل به خاطر برنامه و استرس اصلا نخوابیدم وقتی بیدار شدم که نزدیک اراک بودیم