Photo ofKelāk-e ‘Olyā - azadkoh-varangerod- Gachsarکلاک بالا- آزادکوه- وارنگه رود- دوراهی جاده چالوس Photo ofKelāk-e ‘Olyā - azadkoh-varangerod- Gachsarکلاک بالا- آزادکوه- وارنگه رود- دوراهی جاده چالوس Photo ofKelāk-e ‘Olyā - azadkoh-varangerod- Gachsarکلاک بالا- آزادکوه- وارنگه رود- دوراهی جاده چالوس

Experts only
July 4, 2020
July 2020

near Kelāk-e ‘Olyā, Māzandarān (Iran)

ورود به کلاک بالا ورودی دارد(۵هزار تومان). چادر زدن در کلاک بالا ممنوع است. می توانید اتاقهای مدرسه، یا زیر مسجد یا خانه محلی کرایه کنید. از کلاک بالا تا قله تماما دوچرخه را یا دست گرفتیم یا کول کردیم قابل رکاب زدن نیست. مسیر تا نزدیک یال در کنار رودخانه است. یک چشمه وسط مسیر و یکی نزدیک یال وجود دارد. از یال تا قله شیب بسیار تند است. در برگشت به نظر من از قله تا یال بخاطر شیب تند قابل سوار شدن روی دوچرخه نیست. از یال تا دریاچه کمانکوه تقریبا ۳ بار باید ارتفاع بگیرید و تپه های بین راه را رد کنید. بعد از کمانکوه هم مجددا چنتا دره کوچک‌را باید با پایین و بالا رفتن رد کرد. مسیر کلا پاکوب باریک دارد. سربالایی ملایم گردنه سوتک آخرین سربالاییست و بعد از آن کلا سرپایینیست. از حدود ۵۰۰ متر قبل از محیط بانی تا فاصله زیادی پس از آن مسیر پاکوب از حالت صاف به حالت سنگی در میاد که یکم کار رو سختتر می کنه. بعد از محیط بانی چندبار عرض رودخونه رو رد کردیم. در مسیر برگشت، کمانکوه و محیط بانی می توانید آب شرب بردارید. این ترک تا سر دو راهی جاده چالوس- دیزین است. از وارنگه رود تا دوراهی کاملا سرپایینیست. اگر برنامه را در وارنگه رود تمام کنید حدود ۶ کیلومتر از مسیر کم می شود. برنامه بسیار سنگین است. می توانید صعود به قله را یا کلا حذف کنید یا دوچرخه را به قله نبرید و بر روی یال پیش دوستانتون بذارید و صعود کنید.