kazbegi , Gerget Trinity church and truso valley

Photo ofkazbegi , Gerget Trinity church and truso valley Photo ofkazbegi , Gerget Trinity church and truso valley Photo ofkazbegi , Gerget Trinity church and truso valley

August 22, 2019
August 2019

•   5 2 Reviews

near Step’antsminda, Mtskheta-Mtianeti (Georgia)

سفرمان با اتوبوس از ایران تا شهر کازبک حدود 36 ساعت طول کشید . . حدود ساعت 12 شب بود که به کازبکی یا شهر استفانزمیندا رسیدیم . شهری در شمال گرجستان و در نزدیکی مرزهای روسیه . با کوه های بلند احاطه شده و پر است از نشانه هایی که مشخص می کند توریست ها و مخصوصا طبیعت گردان و کوه نوردان زیادی به اینجا سفر می کنند .
در اقامت گاه تدارک دیده شده ، استراحتی داشتیم و صبح به سمت کلیسای ترینتی حرکت کردیم . کلیسایی که در بلندای تپه و مشرف به شهر ساخته شده است .
بالا منظره بسیار زیبایی داشت . مسیر هم دوست داشتنی بود و هوای ملایمی که در ادامه باران شدید شب گذشته همه جا را فرا گرفته بود ، سفر را خواستنی تر می کرد و تا ظهر برگشتیم . خرید و صرف ناهارمان در کازبکی بود و در ادامه به سمت دره تروسو حرکت کردیم .
دره تروسو حدود 25 کیلومتر با کازبکی فاصله دارد . در ابتدا دره خشک به نظر می رسید و مثل این بود که خارج از فصل آمده ایم . تا حدود 4 کیلومتر همین بود ولی وقتی وارد تنگه باریکی که در ادامه دره بود شدیم فضا عوض شد. همه جا سرسبز بود و اب چشمه ها از همه جا جاری . در ادامه باز فضا باز می شد و اینجا جایی بود که چشمه های معدنی با رسوبات زیاد از کوه بیون می آمد و طبقه طبقه لایه هایی از رسوباتی با طیف رنگی سفید تا قهوه ای را ایجاد کرده بود .
شب را در این دره چادر زدیم .. باران نسبتا شدیدی داشتیم و شب بعضی از دوستانمان هم خیش شدند . کاش زمان بیشتری داشتیم و بیشتر و بیشتر در این دره زیبا می ماندیم .

• Photo of maryamshirazi
    maryamshirazi Aug 27, 2019

در دل زیباییهای نا تمام قفقاز

• Photo of Peyman Amiri
    Peyman Amiri Sep 1, 2019

تمام روزهای سفر گرجستان خاطره انگیز بودند ، مخصوصا روز اول که شروع تجربه سفر برون مرزی ما بود

• Photo of Chanlibel گردنه مه آلود
    Chanlibel گردنه مه آلود Nov 26, 2019

با همرکابان خوب ، همه سفرها زیبا خواهند بود .