Kayışdağı - Maltepe Sahil

March 20, 2024

near Basibuyuk, İstanbul (Türkiye)

Bu rota bir yokuş aşağı hız rotası. Kayışdağı'ndan başlayıp Maltepe Sahil Park'ta bitiyor. Toprak yol ve yoğun trafik içeriyor. Başlangıç iki kilometre toprak, sonrası beş altı kilometre şehir içi yoğun trafik.

- Toprak yol kontrolü zor olan bir yol değil, aralıklı düzlükler var ve yardımcı oluyorlar. Yalnızca bazı noktalarda çakıllı uzun geçişler var oralara dikkat etmek yeterli olacaktır.

- Bölgenin içindeki tüm yollara göre, en az köpekle benim çizdiğim yol üzerinde karşılaşıldı. Çoğunlukla Zümrütevler'e doğru aşağı taraflarda oluyorlar. Fakat yine de temkinli ve hazırlıklı olmakta fayda var.

- Toprak yolun sonunda, sola dönülebilecek bir yol daha var ama yokuş derinliği çok çok fazla, herkese uymayabilir diye nispeten daha kolay olan ikinci sokaktan çizdim. Orası da tercih edilebilir.

- Hastane yoluna çıktıktan sonrası Küçükyalı alt geçidine kadar rahat ve çok yüksek hızlara çıkılabilecek noktalar mevcut.

-Küçükyalı alt geçidi bir çok bağlantıya sahip ve yoğun olduğundan, burası arabalara en dikkat edilmesi gereken nokta. Rota ilk önce E5'e paralel köprünün altından geçerek, sonra Maltepe tarafına geçen köprüye çıkarak devam ediyor ve Maltepe Sahil Park'a kadar rahat geçiyor.