Karpuzdere - Kızkalesi - Serindere havuz - Tepecik

Photo ofKarpuzdere - Kızkalesi - Serindere havuz - Tepecik Photo ofKarpuzdere - Kızkalesi - Serindere havuz - Tepecik Photo ofKarpuzdere - Kızkalesi - Serindere havuz - Tepecik

July 15, 2018

near Pazarçayır, Kocaeli (Türkiye)

Kızkalesine kadar olan tırmanış tahmin ettiğimden çok kolay geçti, Kızkalesi yolunun zemini oldukça iyiydi, kışın bile çıkış yapılabilir, burası popüler bir yürüyüş rotası olduğundan yol güzel yapılmış olmalı diye düşünüyorum
Rotanın en kırıcı bölümü ise kızkalesinden sonraki tırmanış oldu, hem eğim arttı hem de zemin ince kum, bir yağmurda bu yolu düşünemiyorum bile. Bu tırmanışta güzel bir çeşme de var.. çok mola vererek müfrizdere yol ayrımına ulaştım.. dereye inen yolda kontrollü olmak lazım.. zemin çok da iyi değil..
Havuz harikaydı..
Tepecik'e çıkış tıpkı kızkalesi çıkışı gibi rahat oldu..
Sonuç olarak bu rotayı çok sevdim.. Sanırım rotayı tersten de kullanacağım ilk fırsatta...

2019 Güncelleme : müfrizdere sapak - karpuzdere arası yol taşlı bir şekilde yenilenmiş. doğa yürüyüş rotası değil binek araçların bile gideceği taşlı sert yol var artık.