KALAT MGOUNA-COL TIZIN'TAZAZET r

October 25, 2022
January 2020

near El Hart, Drâa-Tafilalet (Morocco)

Primera etapa travessa pel Marroc.- Maig 2022
Per pistes dibuixades a les planades, passem pel primer llogaret fet de tàpia argilosa de TAGDIL, per seguir fins a TAGHSSA, de similars característiques, que dona entrada de ple a les primeres estivacions de l’Atlas. Hem deixat les immenses rectes, per endinsar-nos a un serpentejant camí, que segueix el curs del ouet Assif d’Tagoualt, que es va enfilant de forma sostinguda, fins entrar en una sèrie de paelles, que ens porten al cim del coll.

El descens es molt gratificant, per les espectaculars i panoràmiques vistes al nostre davant. Anem a sortir a una carretera, que ens porta a coronar el port de Tizin Tazazert (2.302 metres d’alçada).

Iniciem el descens per arribar al que serà el nostre allotjament. Un alberg situat en un entorn majestuós i inhòspit, lluny de cap zona turística, aïllat del temps i la resta del mon.
L’Ibrahim, un nòmada bereber, va construir ell mateix, aquest rústic alberg, que ara regenta amb la seva família. Gent de poques paraules, però de extraordinària acollida. Una experiència única.

Un rupestre dinar, fet a foc de terra, tagin i pollastre, servit a la cresta d’un turó, ha sigut el complement perfecte

CASTELLANO
Primera etapa travesia Atlas
Por pistas dibujadas en las llanuras, pasamos por la primera aldea hecha de tapia arcillosa de TAGDIL, para seguir hasta TAGHSSA, de similares características, que da entrada de pleno, a las primeras estivaciones del Atlas.
Hemos dejado las inmensas rectas, para adentrarnos en un serpenteante camino, que sigue el curso del ouet Assif de Tagoualt, que va subiendo de forma sostenida, hasta entrar en una serie de curvas, que nos llevan a la cima del collado.

El descenso es muy gratificante, por las espectaculares y panorámicas vistas a nuestro frente, hasta a una carretera que nos lleva a coronar el puerto de Tizin Tazazert (2.302 metros de altura).

Iniciamos el descenso para llegar a lo que será nuestro alojamiento. Un albergue situado en un entorno majestuoso e inhóspito, lejos de ninguna zona turística, aislado del tiempo y el resto del mundo.
Ibrahim, un nómada bereber, construyó él mismo, este rústico albergue, que ahora regenta con su familia. Gente de pocas palabras, pero de extraordinaria acogida. Una experiencia única.

Un rupestre almuerzo, hecho a fuego de tierra, tagin y pollo, servido en la cresta de una colina, ha sido el complemento perfecto