Javi Blanco Garcia - Aleix Martin Rodriguez

Photo ofJavi Blanco Garcia - Aleix Martin Rodriguez Photo ofJavi Blanco Garcia - Aleix Martin Rodriguez Photo ofJavi Blanco Garcia - Aleix Martin Rodriguez

December 6, 2017
December 2017

•   4.7 1 review

near Cerdanyola del Vallès, Catalunya (España)

Plantegem una ruta en Btt de 30 km aproximadament. Sortint de Cerdanyola, avançant fins a pujar el Tibidabo baixarem a Sant Cugat i finalment tornarem a Cerdanyola.

PictographRuins Altitude 565 ft

Es tracta del principi de la nostra ruta i per tant passarem sota les arcades d'aquest. Trobem una construció que cita dels segles XVI - XVII que ja en ruines i en total desús es mantè en peu donant a conèixer aquest camí pel qual ens endinsarem a Collserola.

PictographIntersection Altitude 600 ft

Trobarem una pista que gira a la dreta que es tracta del GR 173, però nosaltres haurem de seguir recte tot pujant pel GR 173.3 - 92.

PictographIntersection Altitude 612 ft

S'ens obrirà l'opció de girar a l'esquerra en un camí ample, nosaltres haurem de continuar per la nostra pista, en direcció Sant Iscle de les Feixes, que començara a pujar tot girant a la dreta. Ens trobem seguint el Gr 173.3 i en aquesta cruïlla ens ajuntarem amb el GR 92.

PictographMonument Altitude 635 ft

Tot seguint la nostra ruta, trobem la masia de Can Catà inclosa en l'inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

PictographReligious site Altitude 689 ft

Poc desprès de Can Catà, trobem l'Ermita de San iscle. Una construcció romànica del segle XI, que tot i tractarse d'una finca privada i estar ballat per l'exterior, es pot visitar alguns dies a la semana.

PictographIntersection Altitude 701 ft

Seguirem els dos GR que portem desde fa estona i girarem a la dreta per la pista que comença a pujar lleugerament.

PictographIntersection Altitude 829 ft

Arribarem a una petita clariana on trobarem tres opcions per continuar la ruta. No ens fixarem en la pista de l'esquerra, sinó que creuarem la cadena i trobarem una pista a la dreta i un petit corriol que ens permetra creuar la clariana sense fer malbè la flora. aquest serà el que seguirem, per tant deixarem el GR 173.3 i el GR 92.

PictographIntersection Altitude 863 ft

Tot seguint el petit camí que abans hem agafat, trobarem aquesta cruïlla, en la que si no ens hi fixem ens podriem confondre. Girarem a la dreta en direcció: Forat del Vent.

Trobem en el nostre camí una petita font, que possiblement només raja quan plou o hi ha molta humitat. Desconeixem el seu origen.

Trobarem en aquest punt una petita cruïlla, per tal de no deixar la nostra ruta seguirem el camí de la dreta.

Tornem a trobar una cruïlla poc indicada, seguirem a la dreta i el corriol es farà una mica estret, passarem justos però amb un mínim de nivell sobre la bicicleta no tindrem ningun problema. Quan el camí acabi, trobarem una pista que ens oferirà grans vistes de Barcelona. Haurem de girar a la dreta segons pujem, tot seguint el Gr 92 i el PR C-35.

PictographProvisioning Altitude 1,324 ft

Seguint la pista, a la nostra dreta trobarem un Bar-Restaurant, on podrem parar a beure o menjar alguna cosa.

Seguirem recte. Cap desviació de moment.

Seguirem per la pista de l'esquerra que comença a pujar tot girant. Sense deixar el GR 92 ni el PR C-35.

Tornarem a escollir la pista de l'esquerra i tornarem a pujar una mica més.

En aquest punt trobarem varies opcions, pero nosaltres sense confondre el camí, seguirem recte tot passant sobre un pont de fusta que ens facilitarà creuar la carretera. Poc desprès seguirem recte i deixarem a la nostra dreta el GR 92, per tant seguirem el PR C-35.

Seguirem la pista de la dreta tot pujant pel PR C-35 i agafarem en aquest punt el PR C-171. A mitja pujada escoltarem molts gossos bordar ja que passarem a prop del Centre d'acollida d'Animals de Companyia.

Seguirem la pista de la dreta que començara a baixar ja en direcció al parquing de la Reserva Natural Parcial Font Groga.

Ens trobem en un parking on comença aquesta reserva natural i on hi trobarem una font d'aigua totalment activa i potable. D'es d'aquest punt creuarem la carretera per tal d'afrontar ja l'últim tram abans d'arribar al Tibidabo.

Seguint el nostre corriol que hem agafat desprès de creuar la carretera trobem una petita cruïlla, la nostra ruta segueix recte però si baixessim a la dreta trobaríem la Font de la Salamandra.

Escollirem en aquest punt el camí de l'esquerra tot pujant cap a una cadena i desprès d'ella trobarem de nou una pista ample. En aquesta crüilla deixarem a la nostra dreta tant el GR-92, com el PR C-35.

Desprès de la cadena esmentada en el punt anterior, trobarem aquesta pista i una font potable. Per tal de seguir la nostra ruta haurem de anar en direcció a l'esquerra de la foto seguint la pista no el camí estret.

PictographMonument Altitude 1,836 ft

Des d'aquest punt, ja podrem veure la Torre de Collserola. Es tracta d'una gran torre de Telecomunicacions situada al pic de la Vilana, ben aprop del Tibidabo.

Entrem en una petita zona urbana ja aprop del Tibidabo, en aquesta corva haurem de seguir girant a l'esquerra i el carrer pujarà tot portant-nos al Parc d'Atraccions Tibidabo. Allà podrem parar a esmorzar o menjar alguna cosa i desprès tornarem a baixar pel mateix carrer fins a la pista de terra on trobavem la font i els bancs.

Quan arribem a aquest punt tornarem a baixar per darrera de la cadena i immediatament girarem a la dreta tot agafant de nou el GR-92 i el PR C-35.

En aquest punt haurem entrat en la Reserva Natural Parcial Font Groga i girarem a l'esquerra tot passant una cadena. Haurem deixat el GR 92 i agafarem el PR C-38.

Escollirem l'opció de l'esquerra per tal de seguir baixant.

Passarem una cadena i just desprès trobarem de nou la pista ample. Seguirem baixant per l'esquerra. en Aquest punt agafarem el GR-6.

Seguirem baixant tot girant a la dreta en direcció a Sant Medir.

Dels dos camins als que obtem en aquest punt, escollirem el de la dreta tot seguint el GR-6. Ens separem del PR C-38 que seguirà pel camí de l'esquerra.

Es tracta d'una ermita situada en el camí de Barcelona a Sant Cugat, que data del segle XI. TRobem sobre ella moltes petites històries a Internet o llibres antics.

PictographIntersection Altitude 983 ft

Trobarem de nou dos opcions, nosaltres seguirem recte en direcció a Can Borrell. Seguirem el GR-6 i ens juntarem de nou al PR C_38

PictographIntersection Altitude 845 ft

Trobarem la opció de pujar a l'esquerra cap al pantà de Can Borrell, però nosaltres haurem de seguir a la dreta seguint el GR-6 i deixant el PR C-38. Una mica més endavant ens unirem al GR-173, que al principi de la ruta hem deixat.

PictographProvisioning Altitude 847 ft

Es tracta d'una masia antiga, que ara és utilitzada i coneguda com a restaurant que es troba obert de dimecres a diumenge.

PictographIntersection Altitude 821 ft

Seguirem per la pista de l'esquerra, pels GR-92 i -173 en direcció Sant Cugat.

PictographIntersection Altitude 722 ft

Seguirem per la pista tot recte sense deixar el GR-92 ni el GR-173.

PictographTree Altitude 708 ft

Es tracta d'un pi pinyoner amb una antigat d'uns 200 anys i una alçada de 23 metres i 21 metres de diametre de copa. Anomenat així per l'antic amo de les terres on es troba, que es deia Xandri de sobrenom.

PictographIntersection Altitude 710 ft

Ja hem deixat els GR i en aquest punt girarem a l'esquerra tot agafant la pista ample.

PictographIntersection Altitude 759 ft

Seguirem la pista tot girant a la dreta i començarem a pujar.

PictographIntersection Altitude 780 ft

Seguirem la pista que portem tot pujant per la dreta.

PictographIntersection Altitude 817 ft

No deixarem la pista i seguirem a la dreta. Seguir el camí de l'esquerra nomès ens portaria de nou a la part baixa de la pista que portem.

PictographIntersection Altitude 827 ft

Seguirem la pista i no agafarem el camí de la dreta, nosaltres anirem per l'esquerra.

PictographIntersection Altitude 869 ft

Com fins ara no deixarem la pista ample i seguirem en direcció àrea de lleure de Can Coll.

PictographIntersection Altitude 893 ft

En aquest punt girarem a l'esquerra deixant la pista que portàvem i entrant-ne en una altre.

PictographIntersection Altitude 857 ft

Desprès d'una pujada bastant pronunciada trobarem aquesta cruïlla, haurem de seguir recte i la pista baixarà.

PictographIntersection Altitude 813 ft

Trobarem aquest petit camí que haurem de seguir en direcció a l'Àrea de Lleure de Can Coll.

PictographIntersection Altitude 804 ft

Continuarem baixant pel corriol de la dreta per arribar ja a l'Àrea de Lleure de Can Coll.

PictographProvisioning Altitude 731 ft

Arribem ja a aquesta zona de picnic on podrem comprar qualsevol aliment en el seu servei de Bar-Restaurant o bè encendre una barbacoa i menjar el que nosaltres portem.

PictographIntersection Altitude 749 ft

En aquest punt ens retrobem amb el GR-173 i seguirem la pista de l'esquerra tot baixant de nou cap a l'entrada de Cerdanyola.

PictographIntersection Altitude 694 ft

Direcció Cerdanyola

En aquest punt trobem ja l'última cruïlla fins al final de la nostra ruta. Seguirem la pista recte i aquesta pujarà tot girant a l'esquerra. Recordem que el final de la ruta serà en un petit supermercat de la zona.

• Calitito Mar 4, 2018

La he disfrutat molt avui! Gràcies