İzmit - Yuvacık - Tepecik - İnönü Yaylası(Açıklamalı)

Photo ofİzmit - Yuvacık - Tepecik - İnönü Yaylası(Açıklamalı) Photo ofİzmit - Yuvacık - Tepecik - İnönü Yaylası(Açıklamalı) Photo ofİzmit - Yuvacık - Tepecik - İnönü Yaylası(Açıklamalı)

April 8, 2017

near Tepeköy, Kocaeli (Türkiye)

11.05.2016

Rota başlıktaki gibi; İzmit - Yuvacık - Tepecik - İnönü Yaylası olarak ilerliyor.

Tırmanış: Yuvacık çok yüksek değil, fakat barajın bitiminden sonra rampalar bir hayli yorucu. Yer yer çok eğimli noktalar var, inip elde çıktığım da oldu. Çok kolay olmayan bir yolu var yaylanın. Belli bir noktadan sonra yol taşlı olmaya başlıyor. Amortisörsüz bir bisiklet ile gitmemeli kesinlikle.

İniş: Bu taşlık bölümün inişi de zor, çünkü eğim fazla olduğu için hızlanma da fazla oluyor, büyüklü küçüklü taşlar da yer tutuşunu azaltıyor bisikletin, zorluyor. Fazla hızlanmamak lazım, yer yer keskin virajlar var, hatta bir hayli fazla keskin virajlar var.

Su ve çeşme: Yuvacık Barajı boyunca içme suyu sıkıntısı yok. Daha sonrasında, Tepecik köyünde işaretlediğim çeşme var. Bu çeşme dışında yaylaya kadar başka çeşme yok diye hatırlıyorum, eğer varsa beni bilgilendirebilirsiniz. Ayrıca yaylada da çok güzel bir çeşme bulunuyor.

Yayla çok çok güzel, özellikle baharda gittiğim için daha da çok etkilendim. Gitmeyi düşünenler, biraz kondisyonu varsa bence düşünmesinler. Yalnız, çok geç kalmamalı gitmek için, erkenden çıkmak lâzım.

Yaylaya gittiğimde, beni en çok rahatsız eden; yaylaya bırakılmış çöpler. Araçların ulaştığı her yerde bu tür pisliklere rastlıyoruz maalesef. Kendini doğa sever olarak tanımlayıp, çöpünü doğaya bırakan insanlar var, onlardan olmayın... Koruyun, sevin, sevdirin.

Uğurlar ola :)

• Photo of Ömer KÜÇÜKARICI
    Ömer KÜÇÜKARICI Sep 29, 2022

Rotanız ve bilgilendirmeler için bir wp grubum var grubuma katılmak ://