Itineraris zona: Gavarres de tardor

December 20, 2017
November 2017

near Les Bateries, Catalunya (España)

El mas mig enrunat de can Gironès a mig camí de la pista que des de Cassà puja fins als Metges és un indret ideal per una sortida pròpia de tardor;aquí trobarem els típics colors ocres i daurats que ens ofereixen alguns dels nostres boscos durant aquesta època de l’any.
Aquest mas de can Gironès conté alguns ingredients imprescindibles per aquest tipus d’excursions;en primer lloc la gran castanyeda que des del coll del Matxo Mort s’estén per tota la vessant de la muntanya; en segon lloc el pas del riu Daró que transcorre a tocar del mas i que proporciona un interessant i variat bosc de ribera;també cal destacar els diferents prats i pastures que envolten tot aquest formidable fondal.
A llom de la bicicleta hem recorregut aquests indrets,travessant pràcticament la castanyeda primer per una pista i després per un bonic corriol entapissat de glans,castanyes,pellofes i fulles seques; Un cop hem arribat al mas la ruta continua pel costat dels prats a través d’un sender feréstec que segueix el curs del riu. L’esclat cromàtic i l’ambient de la tardor ens regala en tot aquest recorregut una gamma diversa de colors i de sensacions.
Des del coll de Llumeneres descendim cap a les Dues Rieres seguint la riera de can Vilallonga on tornarem a trobar grans clapes d’ocres tardorencs .
Pels plans de la Verneda i Panedes iniciem el retorn d’aquest bonic itinerari d’una seixantena de km;de ben segur hem quedat amarats dels colors,olors i sentiments tan característics i peculiars dels temps de tardor.