Itinerari: Trens Gavarres

2083
December 20, 2010
December 2010

near Sant Feliu de Guíxols, Catalunya (España)

Gran travessa tangencial de les Gavarres amb inici a St. Feliu de Guíxols i arribada a Flaçà; aquí ens caldrà agafar el tren fins a Caldes de Malavella, continuar fins a Llagostera i pel carril-bici retornar al lloc de sortida . Haurem arrodonit en un matí una gran volta al massís gavarrenc.
De St. Feliu ens dirigim als Metges passant per Romanyà i el coll del Matxo Mort; arribats als Metges hem d'agafar un sender marcat (senyals grocs i blancs) a la dreta en direcció a St. Sadurní de l'Heura; aquesta pista de bosc transcorre encaixonada per la vall de la riera de Cantagalls; passarem pel mas de Can Font i travessarem la riera diverses vegades; la bonica Font de Cantagalls que trobarem de baixada és un bon lloc per fer-hi una aturada.
Més endavant trobarem el molí d'en Frigola -gran molí fariner parcialment recuperat on si poden fer visites guiades; aquí trencarem a l'esquerra de pujada fins a trobar el magnífic pou de calç d'en Puigmiquel; passarem pel bell mig del poble de St. Sadurní i ens dirigim cap a Millàs -un esplèndid llogarret medieval agregat a Madremanya- per continuar la ruta per una pista recentment enquitranada fins a Púbol un poblet molt ben endreçat i integrat a la ruta daliniana, seguim cap el poble veí de la Pera, el veïnat de Riuràs per arribar finalment a Flaçà i la seva estació de tren.
Haurà estat una interessant sortida de mitja jornada amb 70 kms damunt la bicicleta i un desnivell acumulat de 1200 mts que ens ha permés a més d'una gran travessia per les Gavarres compaginar dos mitjans de locomoció amb un futur molt esperançador: la bicicleta i el tren.