Itinerari: Cala Bona

7 days 18 minutes
July 23, 2010
July 2010

near Sant Feliu de Guíxols, Catalunya (España)

Ruta molt interessant per l´Ardenya que compagina mar i muntanya i ens permetrà redescobrir Cala Bona al terme de Tossa, una estreta llengua de mar que penetra terra endins envoltada de roques i de pins i que acaba amb una minúscula platjeta; Un petit xiringuito serveix begudes i menjars. Singularitat i bellesa per configurar una autèntica imatge de postal.
Des de St. Feliu pugem per la Divina Pastora i enfilem l'itinerari clàssic per la carena fins arribar a l'ermita de St. Grau; continuem per la pista inicialment enquitranada que surt davant mateix de l'ermita que ens mena a cal Federal; només passar la casa deixem la pista principal i trenquem a l'esquerra de baixada per recòrrer la vall del Ruixons on trobarem diverses fonts- algunes com la del Ruixó petit ragen tot l´any. Arribem a la pista mare i tot seguit a la pista principal procedent de Cadiretes( G-R); de baixada arribarem a una esplanada on trobarem el que queda de l'ermita de la mare de Déu de Gràcia (actualmente en fase de restauració); des d´aquí tombarem a l´esquerra seguint les traces blanques i grogues d´un petit sender que ja no haurem de deixar i que ens conduïrà fins a cala Giverola.
El camí molt bonic va giravoltant sense perdre gaire alçada per tot aquest comal i ens ofereix grans panoràmiques de tot aquest sector sempre amb el teló del mar al fons.
Des de Giverola seguirem la carretera en direcció Tossa i passada cala Pola(càmping) ja trobarem l'accés( a peu) per baixar fins a l´esplèndida cala Bona .Ens espera un bany celestial en aquet petit paradís de la costa.
Farem el retorn per la carretera completant una cinquantena de kms que ens han permés gaudir d´una cavalcada en Btt amb magnífiques perspectives de la zona costera i endinsar-nos en un d´aquests indrets màgics encara no prostituïts on l´Ardenya feréstega s´estimba literalment sobre el mar.

• Photo of sgonzalezmo
    sgonzalezmo Jul 27, 2010

Hola,

Estic interessat en realitzar la ruta, hem podries indicar quin temps heu empleat en fer-la?