Īstgāh-e Soheyl - ashin- Ţāl Mesī ایستگاه سهیل(زواره)- عشین- طال مسی(انارک)

one day 23 hours 2 minutes
March 3, 2022
March 2022

near Īstgāh-e Soheyl, Isfahan (Iran)

مسیری بسیار بکر، دارای پوشش گیاهی کویری(طاق و گز)، جاده کوبیده شده توسط ماشینهای آفرود که برخی جاها پوشیده از ماسه نرم و بعضی جاها سنگریزه بوده و رکابزنی را سخت می کند. در این قسمتها معمولا رکابزنی از خارج از مسیر راححتر از داخل مسیر بود. نقشه مسیر باید همواره در دسترس و تحت کنترل باشد با کوچکترین انحراف گم شدن در دل کویر محتمل است. مسیر تا روستای عشین کاملا بدون آب و سبزه و درخت هست. در روستای عشین یک خانم مسن زندگی دائمی دارد و فرزندان ایشان نسبت به ایجاد یک بومگردی اقدام کرده اند. اقامت حداقل یک شب در این روستا پیشنهاد می شود . به خاطر داشته باشید امکان تهیه خوراکی وهرگونه جنس دیگری وجود ندارد و حداقل برای 3 روز تمام امکانات خوراکی و آب همراه داشته باشید.امکان حضور ماشین پشتیبان(ماشین آفرود) وجود دارد.
برای شروع رکابزنی، ماشینها در فاصله حدود 10 کیلومتری در کنار ایستگاه قطار سنگی پارک شدند. اتمام برنامه رکابزنی 3 کیلومتر بعد از پسمانداری هسته ای در کنار معدن مس بود. شب دوم با ماشین پشتیبان به محل پارک ماشینها رفتیم و دوتا از 3 ماشین را به نقطه پایانی رکابزنی آوردیم. با یکی از دو ماشین به روستای عشین برگشتیم(از عشین تا پسمانداری هسته ای امکان تردد ماشین سواری وجود دارد و الزامی به ماشین دو دیفرانسیل و کمک دار نیست).
از نقطه پایانی رکابزنی تا انارک حدود 30 کیلومتر فاصله هست. نهار را در یک رستوران در سمت چپ میدان ورودی انارک خوردیم بنزین زدیم و با برگشت به سمت زواره و برداشتن ماشین سوم به تهران برگشتیم. از انارک تا ایستگاه قطار سنگی حدود 85 کیلومتر(یک ساعت و ربع) راه است. پیشنهاد، هماهنگی و اجرای برنامه توسط هادی کیانی با همراهی رضا چراغی صفا، حمید جمالی، سعید مفغور، سلماز علیمرادی، علیرضا عینکچی و پشتیبانی آقای رسولی از لیدرهای محلی زواره برگزار شد.