IRAN - Khor-Charan ( خور تا چاران )

Photo ofIRAN - Khor-Charan ( خور تا چاران ) Photo ofIRAN - Khor-Charan ( خور تا چاران ) Photo ofIRAN - Khor-Charan ( خور تا چاران )

June 11, 2016
June 2016

near Khūr, Alborz (Iran)

مسیر در ابتدا سربالایی رکاب خور ,سپس تا خود قله پهنه سار رکاب خور ندارد , بعد به پهنه سار میرسیم که پناهگاه هم داره برای شب مانی , چشمه برای آب, موبایل انتن نمیدهد , بعد از اون سرپایینی با سنگ های شل و زیاد در مسیر میباشد , احتمال شکستن شانژمان وجود دارد , کمک های اولیه هم پیشنهاد میشود :)

سر چشمه ی سیلورستان ، سر چشمه ی لشک ، چشمه ی دورخان ، چشمه ی میان لات ، چشمه ی هرهنج و چشمه ی قلقلک است و اب این چشمه ها و سر چشمه ها بهداشتی بوده و موجب سنگ سازی نمی شود

چاران روستایی در نزدیکی سد امیر کبیر است. روستای چاران یک روستای کوهستانی با آب و هوای معتدل است. مردم روستا به زبان تاتی سخن می‌گویند.[۱]

در ابتدای مسیر روستای خور و در کنار روستای جی، آبشاری به نام آبشار چاران در نزدیکی روستایی به همین نام واقع گشته است. دره فرعی چاران به موازات دره خور قرار گرفته و از یک رودخانه پر آب و آبشاری زیبا برخوردار است. روستای چاران یک روستای کوهستانی با آب و هوای معتدل است.این روستا جزء دهستان ارنگه شهرستان کرج در ۲۷ کیلومتری شمال خاور کرج و ۸ کیلومتری خاوری راه کرج به چالوس واقع است. ابتدای جاده کرج چالوس جاده فرعی به طول ۸ کیلومتر در مسیر خور غرب و ارتفاعات چشمه‌شاهی و پهنه‌سار، دره فرعی چاران به موازات دره خور و در قسمت جنوبی آن قرار دارد. مسیر رسیدن به آبشار، پوشیده از باغات و مزارع است. آبشار چاران ارتفاعی حدود ۱۰ متر دارد. از روستای چاران تا محل آبشار، سرسبز است و با حداکثر یک ساعت پیاده‌روی می‌توان به آن رسید. پوشش سبز پلکان های این آبشار بسیار زیباست.

برای صعود به قله پهنه‌سار از شهرستان کرج بسمت جاده چالوس پس از طی مسیر ۲۰ کیلومتر نرسیده به سد کرج و در منطقه‌ای بنام آدران و بعد از پلیس راه آدران بسمت راست که تابلوی خوزنکلاء در مسیر جاده دیده می‌شود وپس از طی کردن جاده آسفالته پر پیچ و خم به دو راهی پیست خور که بسمت راست ادامه مسیر می‌دهیم می‌رسیم که این جاده به ده چاران منتهی می‌شود